Langkau ke kandungan utama

Catatan

Tunjukkan catatan dari Mac 13, 2011

trailer filem cun

ULASAN FILEM CUN OLEH HARIAN METRO

Cun! komedi terbaik Osman Ali


MENONTON Cun! filem cereka ketiga arahan Osman Ali sewaktu majlis previu di Berjaya Times Square, baru-baru ini adalah pengalaman menyeronokkan sehingga ramai tetamu dan wakil media keluar panggung sambil tersenyum puas.

Ternyata gelak tawa menyaksikan babak-babak menarik dalam filem berkenaan terutama aksi pelakonnya yang bersahaja, cukup berbekas. Malah ada yang melontarkan pandangan Cun! adalah karya komedi terbaik Osman setakat ini.


Bertemakan komedi romantik, Cun! mengangkat konsep yang sering ditampilkan Hollywood namun disuntik semangat Melayu. Gandingan pelakon seperti Kartina Aziz bagi watak Tok Chah, Jehan Miskin (Ryan), Ning Baizura (Candy), Tom (Faizah Elai), Nadia Nisa (Manis), Mislina Mustaffa (Bedah Tonggek) dan Siti Nor Faridah (Eton Gebu) mengukuhkan lagi perjalanan cerita filem yang bakal ditayangkan pada 31 Mac ini, terutama apabila ia mengetengahkan isu cinta bukan saja antara kekasih tetapi juga ahl…

Ps 3 game - gt5 prologue AND nfs pro street RM100

Title: GT5 PROLOGUE + NEED FOR SPEED PRO STREET
Platform: PlayStation 3
Language: English
Condition: Used, 9.99/10 Great Condition, No Scratches
Reason to sell: Finished playing
Price: RM95 each or RM180 combo package + free postage (STILL CAN NEGO)

Location; MID VALLEY, SERDANG, BANGI, KAJANG.

PAYMENT; COD OR BANK TRANSFER.

UPON PAYMENT, EMAIL THE BANK IN SLIP OR NOTIFY ME BY SMS, ONCE CONFIRM, WILL DELIVER THE ITEM IMMEDIATELY.

Play station2 ps2 RM200

saya ada sebiji playstation2 yg nk di jual...
jual sebab dah pencen main game ni..
ps xda masalah..
saya bg 2remote,1memory 8gb dgn dvd...
dvd mmg banyak..
mcam2 game ada...
ni ps besar k...
nk men sampai besok pn xda hal coz ada kipas dibelakang nye...
berminat hubungi saya...
serius buyer shj..
tq mudah...

KENAPA ORANG BENCI PAKIDA

Boleh tak mengaku Bapak Pekida ni.. yang tolong halau setinggan kat berembang ttu sapa? tak ke itu Pekida.. depan mata Pekida bang long lah abng ngah la.. dok jaga disko cina.. tu ape ke benda... yang bawa lari bini orang tak pekida.. jangan main nafikan je... siasat la dulu setan!!

sekarang ni orang boleh kenal lah pekida ni.. dulu pekida tolong melayu skarang tolong cina...
tahniah tahniah.. ..semua jaadi alat dan barua cina..

Geng 3line atau geng salam kuit merupakan pertubuhan yg ditubuhkan oleh tok PM wali sufi keramat melayu di kepala batas.mulutnya keramat lidahnya tajam sekali kena tegur dek kerana mengeksenkan diri dgn si wali tadi maka habislah segala barangan jualan akan tidak laku.Sejarah penubuhan 3line hijau merah kuning atau 3warna itu amat menarik.
Penubuhan 3line bermula di utara yg diasaskan oleh abdullah fahim.Inilah akibat pertubuhan bukan kerajaan terlibat dengan politik,apabila terlibat dgn kancah politik maka perjuangan pun mengikut perut politik.
Usahlah m…

GAMBAR TSUNAMI KAT JEPUN

Doa ayah cepat mati

PETALING JAYA: Dia anak tunggal dalam keluarga tapi kerana dendam kesumat sejak kecil berikutan sikap baran ayahnya, seorang wanita bertindak umpama ‘Si Tanggang’ apabila tergamak mendoakan kematian lelaki itu.
Episod dendam itu bermula sejak Sara, 40-an, masih kanak-kanak apabila mendakwa sering dipukul dan dimaki hamun oleh ayahnya, Pak Atan, 74, meskipun kesalahan hanya kecil.

Kemarahan wanita itu makin membara selepas ayahnya bernikah dengan perempuan seberang kira-kira tujuh tahun lalu, iaitu selepas tiga tahun kematian isteri yang juga ibu kepada Sara.

Kemuncaknya pada September lalu apabila Sara didakwa menghalau ayah dan ibu tirinya keluar dari rumah mereka di sini, hingga terpaksa membina pondok kecil serba daif di tepi rumah itu.

Menurut Sara, dia dan ayah tidak mungkin berbaik semula kerana terlalu banyak kenangan pahit bersama lelaki itu sejak kecil lagi.

“Mungkin orang nampak saya jahat bila saya katakan saya selalu berdoa supaya Allah cepat cabut nyawa ayah sebab tida…

Catatan popular daripada blog ini

Kemaluan tersekat dalam lubang paip

Alat sulit tersekat dalam lubang paip

TANGKAK - Tindakan seorang remaja lelaki memasukkan alat sulitnya dalam lubang paip besi di kediamannya di sini mengundang padah apabila anggota tubuh itu gagal dikeluarkan dan tersekat selama lebih kurang sejam.

Ketua operasi dari Balai Bomba dan Penyelamat Tangkak, Pegawai Bomba Kanan II, Seniman Idris berkata, dalam kejadian jam 10 malam semalam, pihaknya menerima panggilan kecemasan berhubung insiden berkenaan dan bergegas ke kediaman mangsa.

Menurutnya, sebaik tiba, kami dapati mangsa berusia 16 tahun gagal mengeluarkan alat sulitnya yang telah tersekat di besi paip berkenaan.

“Besi sepanjang kira-kira enam inci dengan diameter bersaiz lima milimeter itu tidak lagi digunakan.

Bomba terpaksa bertindak memotong paip besi itu terlebih dahulu,” katanya ketika dihubungi.

Menurutnya lagi, selepas paip dipotong, alat sulit mangsa masih gagal dikeluarkan menyebabkan kes terpaksa dirujuk ke hospital.

“Dalam jam 10.40 malam, mangsa dibawa ke Hospital …

Video-Wanita Cedera disamun dan dipukul dalam lift MRT.

Seorang wanita dibelasah sehingga cedera sebelum disamun dalam sebuah lif di Stesen Transit Aliran Massa (MRT) Taman Mutiara, Cheras, Khamis lalu, mengikut lapor Harian Metro.  . .
Ketua Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Kuala Lumpur, Senior Asisten Komisioner Rusdi MOhd Isa berkata, kejadian itu berlaku pada jam 6.45 pagi ketika mangsa berusia 48 tahun itu berada di dalam lif.
.
. Suspek membelasah mangsa sehingga bengkak di dahi. Suspek mengambil beg tangan mangsa dan melarikan dompet mangsa yang mengandungi kad pengenalan, kad ATM dan wang tunai RM400.  . . Polis kini sedang giat mengesan suspek dan kes disiasat mengikut Seksyen 394 Kanun Keseksaan kerana melakukan samun hingga mendatangkan kecederaan.

Kes pukul rakan,2 pelajar sudah ditahan polis

PADAH memburukkan rakan, seorang remaja lelaki cedera di muka, kepala dan dada selepas ditendang dan ditumbuk dua rakan pelajar lelaki dalam pergaduhan di taman permainan di Taman Setia Indah, Johor Bahru pada petang semalam.

Ketua Polis Daerah Johor Bahru Selatan Asisten Komisioner Shahurinain Jais berkata, itu, mangsa berada di sebuah bengkel motosikal di Taman Setia Indah sebelum menerima panggilan telefon daripada rakannya.

Menurutnya, rakannya itu meminta mangsa yang berusia 15 tahun dari Bandar Jaya Putra berjumpanya di taman permainan berkenaan kira-kira 3.30 petang.

“Apabila tiba di tempat kejadian, mangsa bertemu rakannya dan seorang remaja lain masing-masing berusia 16 tahun yang masih bersekolah.

“Kemudiannya berlaku pertengkaran antara mereka bertiga sebelum dua rakannya itu menendang dan menumbuk muka, kepala dan dada mangsa sebelum beredar.

“Mangsa mengalami bengkak di kepala, mata, sakit mata dan muntah darah,” katanya dalam satu kenyataan, hari ini.

Menurutnya, mangsa…