Langkau ke kandungan utama

Catatan

Tunjukkan catatan dari Jun 27, 2011

Polis terima laporan kes budak sekolah gaduh

LAPORAN POLIS TERHADAP PENYANGAK BERSIH

LAPORAN POLIS TERHADAP PENYANGAK BERSIH !

BERSIH PENYAGAK

sejarah adalah faktor penting dalam merungkai nostagia.
bagi peminat politik subjek sejarah atau dulu disebut tawarih merupakan makanan utama dalam perjuangan.

ANAK TAMBY DAH MENGANAS BERSIH

semalam ambabiga kata dia terima ugutan sms bunuh.

mangsa pertama perhimpunan haram bershit.

mangsa pertama perhimpunan haram bershit.
dikabarkan konsert sweet charity dan blues gang yang bakal berlangsung pada 9 julai ini di stadium merdeka berkemungkinan di batalkan.
terima kasih kepada mat sabu dan pas. 
kepada rockers yang dah beli tiket, boleh minta refund  kat pejabat pas di jalan tunku abdul rahman.

PAS DAH KUASAI HOTEL MURAH !

Kuala Lumpur, 23 Jun : Pusat bandar Kuala Lumpur mula menjadi tumpuan pelbagai pihak mulai awal Julai, dengan lebih 80 peratus hotel dan rumah tumpangan di sini habis ditempah menjelang perhimpunan BERSIH 2.0, "Walk for democracy" pada 9 Julai ini.

ANTARA DR MAHATHIR DAN ANWAR

aku nak tulis simple je, pasal benda ni datang sepintas lalu.
jadi kena cepat tulis kalau tak nanti lupa.
masa awal 90an seingat aku ringgit malaysia jika dibandingkan dengan USD adalah RM2.50 untuk setiap USD1.

POSTER BERSIH. SEBARKAN PADA RAKYAT MALAYSIA !

SIAPA AMBABIGA

KUALA LUMPUR 25 Jun — Rakyat Malaysia terutamanya orang Melayu diminta meneliti siapa sebenarnya Datuk Ambiga Sreenevasan sebelum mengikut telunjuknya yang meminta rakyat mengadakan perhimpunan haram 9 Julai ini.
Penganalisis politik berpendapat orang Melayu harus melihat kembali sejarah tindak tanduk Ambiga yang pernah menimbulkan kemarahan umat Islam terutamanya orang Melayu di negara ini sebelum secara membuta tuli mengikut kehendak dan telunjuknya.

PANCUNG Sahaja Mereka Yang Perjuangkan KOMUNIS

Tiga puluh aktivis Parti Sosialis Malaysia (PSM) yang ditahan di plaza tol Sungai Dua semalam, ditahan reman mengikut Seksyen 122 Kanun Keseksaan kerana didakwa berniat untuk memerangi Yang di-Pertuan Agong.
Aktivis tersebut menyertai siri kempen "Udah La Tu Bersaralah" yang dilancarkan pada 24 Jun, menjelang perhimpunan BERSIH 2.0 bagi menuntut pembaharuan sistem pilihan raya. Mereka yang ditahan termasuk ahli parlimen Sungai Siput, Dr D Jeyakumar

ANGAN -ANGAN MAK JENIN

Tak percaya ka Wardina angan-angan tinggi minah ni? Cuba tengok SS twitter dia diatas.
Cara ayat dia kita bleh fahamlah yang dia memang impikan nak duduk kerusi Shahrizat di Parlimen satu hari nanti. Kena celen dengan Nurul izzah la dulu, hehehe.
Dia ingat jadi menteri macam cicah biskut meri dalam air teh kot?

MEDIA Prima Tolong Kasi Bersih....!

Sudah pasti ramai yang cukup mengenali wajah salah seorang pengacara siaran pagi di TV3, Malaysia Hari Ini [MHI]. Wajah wanita bertudung diatas itu adalah Wardina Safiyyah....

Wardina Safiyyah 32 tahun, mula melonjakkan namanya ketika melakonkan watak dalam siri sitcom telivsyen “Spanar Jaya” bersama Opie Zami anak Allahyarham Zami Ismail. Ketika itu Wardina belum lagi bertudung..., membawa imej gadis seksi dan memiliki wajah kacukan....

Catatan popular daripada blog ini

Kemaluan tersekat dalam lubang paip

Alat sulit tersekat dalam lubang paip

TANGKAK - Tindakan seorang remaja lelaki memasukkan alat sulitnya dalam lubang paip besi di kediamannya di sini mengundang padah apabila anggota tubuh itu gagal dikeluarkan dan tersekat selama lebih kurang sejam.

Ketua operasi dari Balai Bomba dan Penyelamat Tangkak, Pegawai Bomba Kanan II, Seniman Idris berkata, dalam kejadian jam 10 malam semalam, pihaknya menerima panggilan kecemasan berhubung insiden berkenaan dan bergegas ke kediaman mangsa.

Menurutnya, sebaik tiba, kami dapati mangsa berusia 16 tahun gagal mengeluarkan alat sulitnya yang telah tersekat di besi paip berkenaan.

“Besi sepanjang kira-kira enam inci dengan diameter bersaiz lima milimeter itu tidak lagi digunakan.

Bomba terpaksa bertindak memotong paip besi itu terlebih dahulu,” katanya ketika dihubungi.

Menurutnya lagi, selepas paip dipotong, alat sulit mangsa masih gagal dikeluarkan menyebabkan kes terpaksa dirujuk ke hospital.

“Dalam jam 10.40 malam, mangsa dibawa ke Hospital …

Video-Wanita Cedera disamun dan dipukul dalam lift MRT.

Seorang wanita dibelasah sehingga cedera sebelum disamun dalam sebuah lif di Stesen Transit Aliran Massa (MRT) Taman Mutiara, Cheras, Khamis lalu, mengikut lapor Harian Metro.  . .
Ketua Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Kuala Lumpur, Senior Asisten Komisioner Rusdi MOhd Isa berkata, kejadian itu berlaku pada jam 6.45 pagi ketika mangsa berusia 48 tahun itu berada di dalam lif.
.
. Suspek membelasah mangsa sehingga bengkak di dahi. Suspek mengambil beg tangan mangsa dan melarikan dompet mangsa yang mengandungi kad pengenalan, kad ATM dan wang tunai RM400.  . . Polis kini sedang giat mengesan suspek dan kes disiasat mengikut Seksyen 394 Kanun Keseksaan kerana melakukan samun hingga mendatangkan kecederaan.

Kes pukul rakan,2 pelajar sudah ditahan polis

PADAH memburukkan rakan, seorang remaja lelaki cedera di muka, kepala dan dada selepas ditendang dan ditumbuk dua rakan pelajar lelaki dalam pergaduhan di taman permainan di Taman Setia Indah, Johor Bahru pada petang semalam.

Ketua Polis Daerah Johor Bahru Selatan Asisten Komisioner Shahurinain Jais berkata, itu, mangsa berada di sebuah bengkel motosikal di Taman Setia Indah sebelum menerima panggilan telefon daripada rakannya.

Menurutnya, rakannya itu meminta mangsa yang berusia 15 tahun dari Bandar Jaya Putra berjumpanya di taman permainan berkenaan kira-kira 3.30 petang.

“Apabila tiba di tempat kejadian, mangsa bertemu rakannya dan seorang remaja lain masing-masing berusia 16 tahun yang masih bersekolah.

“Kemudiannya berlaku pertengkaran antara mereka bertiga sebelum dua rakannya itu menendang dan menumbuk muka, kepala dan dada mangsa sebelum beredar.

“Mangsa mengalami bengkak di kepala, mata, sakit mata dan muntah darah,” katanya dalam satu kenyataan, hari ini.

Menurutnya, mangsa…