Langkau ke kandungan utama

Catatan

Tunjukkan catatan dari Julai 29, 2011

6 termasuk Pegawai JPN Pulau Pinang didakwa jual Mykad

Aleesya Farhana@Mohd Ashraf Hafiz Abd Aziz Meninggal Dunia,

Aleesya Farhana Meninggal Dunia, Al-Fatihah
Mohd Ashraf Hafiz Abd Aziz, yang telah ditolak untuk menukar namanya kepada Aleesha Farhana oleh Mahkamah Tinggi Kuala Terengganu pada 25 Julai lepas telah meninggal dunia pukul 5 pagi tadi selepas dimasukkan ke Unit Rawatan Rapi sebuah hospital malam tadi kerana serangan jantung dan tekanan darah rendah. Al-Fatihah.
SUMBER

"Maafkan saya" - Khairul Fahmi

AKSI Khairul Fahmi Che Mat yang tersandar di tiang gol sejurus wisel penamat ditiupkan membuktikan betapa kecewanya penjaga gol itu. Selepas tangkas menafikan pelbagai ancaman dari setiap sudut, akhirnya pemain naturalisasi Singapura, Shi Jiayi membolosi gawangnya pada minit ke-71, sekali gus menyaksikan harapan Harimau Malaya yang pada mulanya kembali menyala selepas gol Safee Sali pada minit ke-57, mula padam.

“Saya minta maaf kerana gagal menghalang jaringan itu, apalagi tugas menghalang bola daripada memasuki gawang sukar kerana hanya berdepan satu dengan satu pemain lawan itu. Saya akui jaringan itu menyentap terus semangat pasukan yang sedang ghairah memburu gol kedua,” katanya.

Sebelum jaringan itu, Safee yang mengambil alih tugas kapten daripada Safiq Rahim yang digantung perlawanan, menggamatkan Stadium Nasional Bukit Jalil apabila melepaskan rembatan padu untuk meletakkan Malaysia di depan, sekali gus hanya perlu memburu satu gol lagi untuk menyamakan kedudukan a…

FAM Mohon Maaf Kepada Benayoun

BENAYOUN (kanan) diasak pemain negara, Mohd Fandi Othman dalam perlawanan persahabatan sempena Jelajah Asia, baru-baru ini. Insiden cemuhan penonton terhadap Benayoun

PERSATUAN Bola Sepak Malaysia (FAM) memohon maaf kepada pemain tengah Chelsea, Yossi Benayoun dan kelabnya atas insiden cemuhan penonton ketika perlawanan persahabatan menentang Malaysia XI sempena Jelajah Asia Chelsea 2011 ke Kuala Lumpur, baru-baru ini. Ia susulan aduan rasmi diterima badan induk bola sepak kebangsaan mengenai dakwaan kelab Liga Perdana Inggeris (EPL) itu bahawa Benayoun menjadi subjek ejekan anti semitik oleh segelintir kecil penyokong pada perlawanan itu.
FAM berkata, daripada pemerhatian, jika pun berlaku insiden itu ketika perlawanan, ia hanya membabitkan sekelompok kecil penonton, dan pastinya tidak menggambarkan perasaan sebahagian besar penyokong negara yang cintakan bola sepak. 

“FAM ingin menegaskan kami tidak menyokong sebarang bentuk sikap perkauman dalam bola sepak. Jika insiden se…

Experience the new BlackBerry #MaxisPlayBook OS which is normally used to powers nuclear plants!

IBU TOMAN 10 KILO

ERWAN bersama ibu toman hampir 10 kilogram yang dipancingnya di Tasik Biru, Sungai Buloh. Aksi Erwan tawan ikan raksasa Tasik Biru tarik perhatian pengunjung

JERITAN kuat tanpa segan silu pemancing, Erwan Erzal, menggemparkan pengunjung yang berkelah dan mandi-manda dekat Tasik Biru, Sungai Buloh, baru-baru ini. Pada insiden itu, gelagat spontan Erwan menarik perhatian dek sesekali terpaksa mengundur dan mara ke depan melawan asakan seekor ikan dipercayai bersaiz besar di dasar tasik berkenaan. Namun, selepas selesai aksi tarik menarik itu, orang ramai menghela nafas lega kerana Erwan rupa-rupanya berjaya melawan kudrat seekor toman sebesar budak yang beratnya lebih 15 kilogram.

Bagi Erwan, kepuasan menaikkan ikan itu bertambah apabila dipuji pengunjung tasik yang rata-ratanya pertama kali melihat aksi hebat pemancing menaikkan ikan toman bersaiz besar di depan mata.

Malah, ada pengunjung menghamburkan pujian sambil mengakui terpukau dengan aksi itu yang sebelum ini hanya …

muka anjing yang sangat lawak

Kalau anda rajin tengok cerita-cerita Hollywood yang ada anjing berlakon, pasti anda tahu anjing suka naik kereta dan keluarkan muka dia dekat cermin kereta. Lepas tu buat macam iklan shampu + iklan lidah hahaha. Post kali ini kami nak kongsikan beberapa gambar anjing yang sangat kelakar bila naik kereta.
iklan gigi dan gusi hahaha muka puas je hohoho mulut dia sangat luas hahaha chihuahua ke ni hohoho fuhhh enjoy tido ke woiii haha wahahaha grrr hahaha hahaha ok ni paling extreme hahaha ok dah tak nampak muka amek feel malam-malam muka takde feeling je dia ni paling feel la dia ni muka garang giler hahaha agaknya kalau anjing ni nampak bayang dia kat cermin tu dia takut tak? haha refleksi dirimu mendongak ke langit nan biru senyum.. tak perlu kata apa-apa, senyum! ini bukan iklan ubat gigi Hahaha amacam kelakar tak? bagi orang Islam yang tak boleh bela anjing korang tengok jela gambar ni semua puas-puas, bagi mereka yang bukan beragama Islam dan ada bela anjing haha sila la bereskperimentasi …

PANAS Idea Bodoh PAS, Pengantin Kena Tunjuk Kemaluan...

Ada satu idea bodoh dari seorang pemimpin pas, aku tak pasti ianya datang dari pemimpin pas pusat atau pemimpin pas kawasan, biasa la pas, depa ni kan suka baling batu sembunyi tangan...

Idea bodoh pemimpin pas ni ialah, mensyaratkan setiap mereka yang nak berkahwin haruslah menunjukan kemaluan mereka kepada wali atau saksi masing-masing sebagai bukti yang pasangan itu adalah normal, dengan kata lain tak si lelaki terkahwin dengan pondan atau si perempuan terkahwin dengan pengkid.

Tapi walau apa pun cadangan dan idea bodoh dari pemimpin pas ni, pada aku ini adalah idea bodoh yang tak masuk akal, pondan walau se perfect mana pun dia, dia tetap pondan dan kita semua boleh tahu yang dia tu pondan, dan pengkid walau se beragas mana pun rupa dia, kita boleh dia tahu dia seorang perempuan, jadi pada aku pas tak payah la bagi idea bodoh macam ni...

kumpulan makan babi mentah real video

Video ini merupakan rakaman daripada sekumpulan pengkaji yang sedang mencari makanan yang pelik-pelik. Semasa dalam perjalanan, mereka terserempak dengan beberapa lelaki yang sedang melapah babi lalu mereka mendekati lelaki tersebut untuk mengetahuinya dengan lebih lanjut. Saksikan video di bawah.....

Gambar Lisa Surihani SERTAI ASKAR WATANIAH

Pelakon Lisa Surihani (tiga dari kanan) turut terlibat dalam sesi latihan pertama Platun Seni Askar Wataniah yang diadakan di Kem Rejimen 515 Askar Wataniah, Jalan Semarak, Kuala Lumpur. Foto AZMAN GHANI / The Star NOTA: Salam semua, realitinya saya rasa amat berbangga melihat sekarang ini seperti satu trend pula para artis kita mula berminat untuk berkhidmat di dalam pasukan Askar Wataniah. Agak bertuah mereka ini kerana di berikan pasukan khas yang lebih dikenali sebagai "Askar Wataniah (Platun Seni)" di Rejimen 515. Saya sendiri pun berminat juga, seandainya di beri peluang oleh syarikat dengan cuti bergaji untuk menyertai Pasukan Askar Wataniah. Tapi apakan daya kemungkinannya adalah sangat tipis. Boleh nak sertai, tapi syarat utama kena letak jawatan dululah..nak makan apa anak isteri kalau begitu? Pendam sajalah :) Askar Wataniah adalah pasukan simpanan tentera.  Seandainya berlaku sesuatu yang tidak di ingini di dalam negara, khidmat anda akan di panggil u…

nora elena sedang bersosial

 Gambar nora elena sedang bersosial
uhh Sedikit   banyak gak lah remuknya.. huhuu.. apabila tengok gambar2 daripada beautiful nara tentang aktress kesayangan aku nie (perghh.. huhu)..

Sape lagi kalau bukan nora elena @ siti saleha.. gambar nya yang sedang bersosial nampaknya telah meremuk kan ramai peminat2 nya especially peminat lelaki dia..

 huhuu.. Mode layan gambar sambil sedih..











APA NAK JADI


kredit gambar kepada beautifulnara

Respon Ustazah Nor Bahyah Semanis Kurma Dengan Sepah Maharajalawak

Gambar ehsan Google

Walaupun sudah  berlalu Final Maharajalawak mungkin ada yang tidak tahu lagi isu yang timbul gara² lawak yang dibawa oleh kumpulan Sepah..dengan trademark manisnya kurma itu dan haaaaahhh semput ibarat memperlekehkan Ustazah Nor Bahyah dan rancangan semanis kurma..

Juara Maharajalawak juga dimenangi oleh Kumpulan Sepah

Mesti ramai nak tau sama ada Ustazah kecil hati atau tidak dengan ajukan dari kumpulan Sepah itu ..meh kita tengok FB Ustazah...





Dan jawapan untuk Isu ini telah dijawab oleh ustazah sendiri ...

Sempoi je Ustazah punya jawapan sungguh rasional dan profesional je..Lepas nie naik lah ranking semanis kurma sebab dalam secara tidak langsung Sepah dah promosikan rancangan nih..

Pak Samad Menyeru Supaya Najib Di Serbu. Biar Betul Tokoh SastSawan !

Tokoh SastSawan NegaraPak Samad terang-terang menyaran supaya anak muda Malaysia menyerbu dan sampaikan memo kepada DS Najib dimana sahaja Najib berada.

“Jika suasana demokrasi negara tetap juga tidak berubah, saya sendiri menyarankan agar di mana sahaja Najib pergi, mesti ada sekumpulan anak muda yang berusaha hampiri dan sampaikan memo kepadanya,”

“Saya tidak faham seorang perdana menteri yang mengatakan 1Malaysia dan Rakyat Didahulukan, nampaknya secara praktis tidak mengamalkannya -Harakah

Pak Samad seorang Tokoh Sastrawan Negara tidak mengajar anak-anak muda generasi sekarang supaya tertib, mengikut protokol dan saluran sepatutnya untuk menyuarakan pendapat mereka.

Dengan berbuat demikian, iaitu menyerbu sesuka hati, lambat laun akan mengalami kecederaan atau tertembak kerana disangkakan pengacau dan menganas.

Perkara serbu menyerbu ini dibuat semata-mata untuk menarik perhatian kepada diri sendiri dan men…

Catatan popular daripada blog ini

Kemaluan tersekat dalam lubang paip

Alat sulit tersekat dalam lubang paip

TANGKAK - Tindakan seorang remaja lelaki memasukkan alat sulitnya dalam lubang paip besi di kediamannya di sini mengundang padah apabila anggota tubuh itu gagal dikeluarkan dan tersekat selama lebih kurang sejam.

Ketua operasi dari Balai Bomba dan Penyelamat Tangkak, Pegawai Bomba Kanan II, Seniman Idris berkata, dalam kejadian jam 10 malam semalam, pihaknya menerima panggilan kecemasan berhubung insiden berkenaan dan bergegas ke kediaman mangsa.

Menurutnya, sebaik tiba, kami dapati mangsa berusia 16 tahun gagal mengeluarkan alat sulitnya yang telah tersekat di besi paip berkenaan.

“Besi sepanjang kira-kira enam inci dengan diameter bersaiz lima milimeter itu tidak lagi digunakan.

Bomba terpaksa bertindak memotong paip besi itu terlebih dahulu,” katanya ketika dihubungi.

Menurutnya lagi, selepas paip dipotong, alat sulit mangsa masih gagal dikeluarkan menyebabkan kes terpaksa dirujuk ke hospital.

“Dalam jam 10.40 malam, mangsa dibawa ke Hospital …

Video-Wanita Cedera disamun dan dipukul dalam lift MRT.

Seorang wanita dibelasah sehingga cedera sebelum disamun dalam sebuah lif di Stesen Transit Aliran Massa (MRT) Taman Mutiara, Cheras, Khamis lalu, mengikut lapor Harian Metro.  . .
Ketua Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Kuala Lumpur, Senior Asisten Komisioner Rusdi MOhd Isa berkata, kejadian itu berlaku pada jam 6.45 pagi ketika mangsa berusia 48 tahun itu berada di dalam lif.
.
. Suspek membelasah mangsa sehingga bengkak di dahi. Suspek mengambil beg tangan mangsa dan melarikan dompet mangsa yang mengandungi kad pengenalan, kad ATM dan wang tunai RM400.  . . Polis kini sedang giat mengesan suspek dan kes disiasat mengikut Seksyen 394 Kanun Keseksaan kerana melakukan samun hingga mendatangkan kecederaan.

Kes pukul rakan,2 pelajar sudah ditahan polis

PADAH memburukkan rakan, seorang remaja lelaki cedera di muka, kepala dan dada selepas ditendang dan ditumbuk dua rakan pelajar lelaki dalam pergaduhan di taman permainan di Taman Setia Indah, Johor Bahru pada petang semalam.

Ketua Polis Daerah Johor Bahru Selatan Asisten Komisioner Shahurinain Jais berkata, itu, mangsa berada di sebuah bengkel motosikal di Taman Setia Indah sebelum menerima panggilan telefon daripada rakannya.

Menurutnya, rakannya itu meminta mangsa yang berusia 15 tahun dari Bandar Jaya Putra berjumpanya di taman permainan berkenaan kira-kira 3.30 petang.

“Apabila tiba di tempat kejadian, mangsa bertemu rakannya dan seorang remaja lain masing-masing berusia 16 tahun yang masih bersekolah.

“Kemudiannya berlaku pertengkaran antara mereka bertiga sebelum dua rakannya itu menendang dan menumbuk muka, kepala dan dada mangsa sebelum beredar.

“Mangsa mengalami bengkak di kepala, mata, sakit mata dan muntah darah,” katanya dalam satu kenyataan, hari ini.

Menurutnya, mangsa…