Langkau ke kandungan utama

Catatan

Tunjukkan catatan dari Ogos 1, 2011

6 termasuk Pegawai JPN Pulau Pinang didakwa jual Mykad

MENANG loteri RM24 juta ,,TAPI TIKET tercicir kerana kereta buruk

Kejadian berlaku di utah, USA bila seorang ibu dan anak yang hidup melarat dan mengalami masalah kewangan yang serius telah memenangi sebuah loteri dengan hadiah yang mencecar RM24 juta ringgit, kerana menyedari betapa bernilainya kemenanan tersebut kepada mereka yang hidup melarat, dua beranak ini telah memutuskan untuk membeli sebuah Peti keselamatan yang kalis api untuk melindungi tiket loteri tersebut. 
Untuk menuntut hadiah kemenanagan tersebut dua beranak ini telah memandu sejauh hampir 500 kilometer untuk menyerahkan tiket tersebut di ibu pejabat Syarikat Loteri tersebut. Sebaik sahaja tiba di pejabat loteri tersebut, dua beranak ini menyedari yang mereka telah kehilangan tiket tersebut kerana Peti Keselamatan yang melindungi tiket tersebut telah ghaib dari dalam bonet kereta mereka. Sebenarnya lantai di dalam kereta usang yang mereka gunakan telah runtuh semasa dalam perjalanan dan menghilangkan tiket loteri yang telah di over protect itu.. 
Lantai yang reput itu …

jom layan Jozan versi jepun

ALHAMDULILLAH DATUK SERI NAJIB SELAMAT MENJALANI PEMBEDAHAN LUTUT

KUALA LUMPUR 1 Ogos - Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini selamat menjalani pembedahan 'arthoscopic' pada lutut kirinya di Hospital Kuala Lumpur (HKL).


Ketua Pengarah Kesihatan Malaysia, Datuk Dr. Hasan Abdul Rahman dalam satu kenyataan di sini berkata, pembedahan yang dilalui Perdana Menteri itu dilakukan secara minimum dengan memasukkan peralatan skop untuk melihat kerosakan pada bahagian lutut yang cedera.


"Menerusi skop itu juga, alat pembedahan digunakan untuk membaiki kecederaan di lutut yang ditemui," katanya.
Pada Mei lalu, Najib mengalami kecederaan di bahagian lututnya itu sewaktu bermain futsal sempena sambutan Hari Belia di Putrajaya.


Menurut Najib, ia merupakan kecederaan lama semasa aktif bersukan dan bermain bola sepak dalam perlawanan terakhir bagi memperingati Allahyarham Datuk Mokhtar Dahari.


Hasan menambah, pembedahan yang bermula pada pukul 8.30 pagi itu mengambil masa selama 45 minit dan berjalan dengan baik.


Katanya lagi, para doktor yang…

daging anjing 150,000 rupiah di Yogyakarta

Siapa suka makan anjing? What? No one? Selalunya tabiat makan anjing sinonim dengan orang korea tapi tahukah anda di Indonesia juga anjing dianggap sebagai sebuah delicacy? Ia dikatakan mampu menyegarkan pemakannya dan meningkatkan daya menahan penyakit. 
Dibawah ialah rumah sembelihan anjing milik keluarga Suwardi dari Bambanglipuro dekat Yogyakarta yang sudah beroperasi semenjadk 1983. Setiap hari 11 ekor anjing akan disembelih sebelum dagingnya dijual. Harga seekor anjing disana ialah 150,000 rupiah dan keluarga Suwardi menjual daging anjing yang dimasak dengan sepinggan nasi pada harga 800 rupiah. Nom nom nom nom!














obor-obor terbesar dunia

Ni la obor-obor terbesar yang dijumpai oleh sekumpulan nelayan di perairan Jepun.Memang sangat-sangat besar.Lebih besar daripada seorang manusia.




SADIS - menanam budak hidup-hidup

Aku rasa korang dah pernah tengok video ni.Ia hanyalah sebuah dokumentari pendek yang berkisar mengenai ritual yang dilakukan oleh suku indian di Amazon.Hebat bukan!?Mereka menanam kanak-kanak yang masih kecil.Mengapa?


Untuk pengetahuan anda semua, kebiasaan suku ini berpendapat sesetengah anak-anak kecil yang baru dilahirkan adalah antara mereka yang tidak berkembang mahupun dari segi mental dan fizikal.Malah mereka juga percaya bahawa,memelihara anak-anak yang kecil sebegini membuang masa dan untuk berkorban demi itu adalah perkara yang sia-sia.Dasyat! KLIK UNTUK MELIHAT VIDEO - http://www.youtube.com/verify_age?next_url=http%3A//www.youtube.com/watch%3Fv%3DRbjRU6_Zj0U%26feature%3Dplayer_embedded#at=98

kebodohan - gunting rambut sambil bogel

SYDNEY - Sebuah salun di sini menawarkan perkhidmatan tukang gunting rambut wanita yang menggunting rambut lelaki tanpa memakai baju, lapor sebuah akhbar kelmarin.


Salun itu diberi nama Hotcuts dan idea untuk membukanya adalah ilham daripada pemiliknya yang dilahirkan di Poland, Wojtek Wasilewski, 26.Menurut Wasilewski, dia mengambil masa selama 18 bulan untuk mencari empat wanita yang menjadi tukang gunting rambut yang sanggup mendedahkan payu dara.
"Perniagaan semakin laris. Telefon selalu berdering (tempahan)," katanya yang merupakan seorang lelaki.Wanita-wanita akan mendedahkan payu dara dan memakai seluar pendek atau seluar dalam semasa mereka menggunting rambut lelaki.

SADIS Penyerang bersenjata Norway mengunakan peluru berkecai

MANGSA yang ketakutan menggunakan tilam sebagai perisai.
BREIVIK...benci umat Islam. OSLO: Penyerang bersenjata Norway, Anders Behring Breivik menggunakan peluru dum-dum - yang meletup dan berkecai di dalam tubuh dan sering membunuh sasaran serta-merta - dalam serangan amuk di sekitar pulau Utoya.
Pendedahan pakar bedah itu dibuat ketika gambar menunjukkan kanak-kanak menggunakan tilam sebagai perisai bagi melindungi diri mereka di dalam bilik.

Saksi berkata, pembunuh itu tenang serta bersahaja ketika serangan dilakukannya, dan menjelaskan bagaimana mereka berpura-pura mati bagi mengelak dibunuh.

Mangsa yang ketakutan berusia antara 15 dan 25 tahun menyorok dalam bangunan, membongkok di bawah pokok dan berbaring antara mayat yang bergelimpangan. Yang lain berpura-pura mati, manakala sesetengahnya terjun ke dalam air laut yang sejuk bagi meninggalkan pulau Utoya, di barat-laut Oslo.

Sementara itu, ketua pakar bedah di hospital yang merawat mangsa pembunuhan perkhemahan be…

kecewa NAK mati tetapi tertidur pula

Guangzhou - Yang Jun (30),kecewa karena pernikahannya gagal. Lelaki China ini pun berniat mengakhiri hidupnya.

 Agar yakin dirinya benar-benar tewas, Yang Jun mencuba dua metode bunuh diri sekaligus. Melompat dari Jembatan Haiyin di Guangzhou dan minum ubat tidur hingga over dose. Demikian ditulis orange.co.uk.

 Jadi, sebelum memanjat jambatan dia memakan ubat tidur. Jumlahnya 50 butir lebih.

 Di atas jembatan, petugas penyelamat berusaha meyakinkan agar Yang tidak jadi melompat. Saat itulah Yang merasa sangat mengantuk. Matanya berat dan dia berkali-kali menguap. Hingga tanpa sedar dia tertidur pula.

 Saat tidur  inilah, petugas keamanan mendekati Yang. Mereka memasang tali pengaman sebelum menarik turun lelakii patah hati ini. Ketika sedar, Yang Jun sudah berada di hospital.

 "Saya tidak tahu mana cara yang terbaik untuk bunuh diri. Melompat atau makan ubat tidur berlebihan, jadi saya lakukan keduanya. Di atas saya merasa sangat mengantuk dan ketika sedar sudah berada di…

CARA PALING SAKIT BERSUNAT DI AFRIKA

Jika di Malaysia kanak-kanak bersunat dengan mengunakan bius. Tetapi di Afrika kanak-kanak bersunat mengunakan cara yang pelik dan menyakitkan. Mari kita saksikan.









program untuk pelajar degil

Nasirruddin Yazid 
MOHD. RAFSANJANI (depan) bersama pelajar lain menunjukkan kepala mereka yang dibotakkan ketika ditemui di Johor Bahru semalam.

JOHOR BAHRU - Seramai 33 pelajar lelaki Sekolah Menengah Kebangsaan Bandar Baru Uda (SMKBBU) di sini mendakwa mengalami penderaan fizikal dan dilayan seperti banduan semasa menjalani program motivasi di Penjara Kluang hujung minggu lalu. Ketika program selama tiga hari dua malam bermula Jumaat lalu itu, mereka mendakwa diarah oleh warden penjara memakai pakaian banduan selain digari, ditampar, dipukul dan ditumbuk di perut hingga ada pelajar menangis. Seorang peserta, Mohd. Rafsanjani Mohd. Rafi, 16, mendakwa, pihak sekolah memaklumkan bahawa program tersebut adalah untuk para pelajar yang mempunyai masalah disiplin. "Apabila tiba di penjara, kami diminta menyerahkan barangan peribadi dan rambut kami dipotong sehingga pendek sebelum dibawa ke asrama. "Keesokan harinya, ketika lawatan di penjara, saya terkejut apabila dimarahi …

BAHAYA -BUTA kerana bisul

MATA kanan Nur Natashah buta akibat bisul.

GOMBAK – Seorang kanak-kanak, Putri Nur Natashah Mirsha Muhammad Amin, 6, yang pada mulanya hanya didakwa mengalami bengkak akibat gigitan nyamuk mengalami nasib malang apabila mata kanannya kini buta. Ibu kanak-kanak itu, Nurul Huda Ahmad, 28, berkata, keadaan bengkak pada mata Nur Natashah pada mulanya dikesan ketika dia berusia dua tahun tiga bulan iaitu pada tahun 2008. Selepas bengkak tersebut semakin membesar, anaknya dibawa ke Hospital Selayang pada 12 Mac 2008 untuk menjalani rawatan namun, Bahagian Kecemasan di hospital tersebut memberitahu, bengkak yang berlaku berpunca daripada kesan gigitan nyamuk. “Mereka kata tiada apa yang harus dirisaukan walaupun ketika itu anak saya meronta-ronta kesakitan,” ujarnya kepada Kosmo! di rumahnya di Selayang Baru di sini semalam. Bagaimanapun, pada petang hari yang sama, Nurul Huda datang semula ke Hospital Selayang membawa anaknya kesakitan tetapi dia masih dimaklumkan perkara yang sa…

ANTARA KERETA MEWAH DAN AL-QURAN

Seorang pemuda yang sedang berada di tahun akhir pengajiannya mengharapkan sebuah kereta sport daripada ayahnya…lantas, si pemuda memberitahu hajatnya kepada ayahnya, seorang hartawan yang ternama…si ayah hanya tersenyum…si anak bertambah yakin, andai keputusan peperiksaannya begitu cemerlang, pasti kereta itu akan menjadi miliknya..
Beberapa bulan berlalu…ternyata si anak, dengan berkat kesungguhannya..telah beroleh kejayaan yang cukup
cemerlang..hatinya berbunga keriangan…satu hari…si ayah memanggil si anak ke bilik bacaannya..si ayah memuji anaknya…sambil menyatakan betapa bangga hati seorang bapa sepertinya dgn kejayaan si anak yang cukup cemerlang…si anak tersenyum puas…di ruang matanya terbayang kilauan kereta sport merah yang selama ini menjadi idamannya itu…si ayah yang bagaikan mengerti kehendak si anak, menghulurkan sebuah
kotak yang berbungkus rapi dan cantik…si anak terkesima…sungguh…bukan itu yg kuhajatkan…dengan hati yang berat…kotak itu bertukar tangan…mata…

bau bangkai rupanya mayat

ANGGOTA polis mengusung mayat Mamadou Aliou yang ditemui mati di biliknya (dalam bulatan) di UIAM, Gombak semalam.
GOMBAK – Misteri bau busuk di sebuah bilik asrama Kolej Bilal di Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) di sini terbongkar apabila mayat seorang pelajar warga Afrika ditemui dalam keadaan berulat semalam.
Mayat tersebut ditemui pada pukul 11 pagi oleh seorang wanita yang bekerja sebagai tukang cuci ketika dia sedang melakukan kerja-kerja pembersihan di sekitar asrama terbabit.
Wanita tersebut yang curiga dengan bau itu kemudian membuat pemeriksaan dari bilik ke bilik di asrama berkenaan sebelum menemui mayat mangsa di atas lantai di biliknya.
Difahamkan, mangsa yang dikenali sebagai Mamadou Aliou Tela Dialo, 25, dari Guinea di Afrika barat itu merupakan penuntut tahun tiga jurusan ekonomi.
Ketua Polis Daerah Gombak, Asisten Komisioner Abdul Rahim Abdullah berkata, pemeriksaan mendapati mayat tersebut telah berulat dan dipercayai mati sejak lima hari lal…

REKOD DUNIA GOL 32 -0 DALAM SATU PERLAWANAN SAHAJA

LOL.Gile kena titik team ni.Ni main bola sepak ke main badminton. .video ni menunjukkan keeper yg xpandai tangkap bola. . .haha . .nasib keeper Malaysia xcamnih. . =D

ketagih seks sanggup buat seks dengan 5 orang lelaki sekali

TRIBUNNEWS.COM – Seorang perempuan berusia 21 tahun mengajak lima anak laki-laki yang berpakaian sekolah berhubungan seks di pinggiran rel kereta api. Kejadian ini kemudian dilaporkan ke polis oleh penumpang yang melihatnya. Dilapor Daily Mail, dalam sidang yang berlangsung di London, Inggris, Jumaat (13/5/2011), Samantha Armstrong mendekati sekelompok remaja usia antara 15-16 tahun dan menanyakan jika mereka ingin berhubungan seks. Setelah remaja ini setuju maka dia pun membawa kelima remaja ini ke sebuah bangunan dekat sebuah rel kereta api.

Armstrong yang sudah menghisap ganja dan kelima anak laki-laki itu terlihat sedang berhubungan seks oleh penumpang yang lewat di Abbey Wood, selatan London, Inggris. Penumpang yang ada di dalam kereta api kemudian melapor ke polis dan si perempuan ditangkap. Tiga dari lima remaja itu ditangkap polis sementara dua lainnya berhasil lari. Dalam sidang di pengadilan Greenwich Magistrates’ Court, Armstrong mengaku melakukan perbuatan ta…

penjenayah GUA ditangkap kembali

Seorang tahanan di Portugal yang lari dan bersembunyi di gua selama 16 tahun akhirnya kembali ditangkap. Dalam persembunyiannya, buah-buahan menjadi makanan utama dia.

Lelaki yang kini berambut gondrong dan ditumbuhi janggut lebat itu mencoba melawan penahanannya ketika polisi mengepungnya kemarin. "Namun dia tidak menggunakan pistol yang dia punya," kata seorang juru cakap polis, dikutip dari news.com.au.

Buruan itu kini berumur 54 tahun. Sebelumnya dia telah menjalani hukuman penjara 10 tahun kerana membunuh ketika lari pada 1993. Mungkin kerana tak tahan di dalam penjara, dia lari ke wilayah yang dihuni penduduk peribumi Portugal di Vieira do Minho.

"Sejak lari, dia bersembunyi dan tinggal di tiga atau empat gua di kawasan tersebut, yang dia kenal baik," ujar Inspektur Kepala Carlos Gomes dari kepolisian di Braga, sebelah utara Portugal.

"Dia memakan buah-buahan dan tidak pernah menemui doktor. Namun sepertinya dia dalam keadaan sihat," tam…

BILA malas mandi, ini jadinya mandi guna mesin basuh

Awek blonde yang sangat malas nak mandi akhirnya menggunakan mesin basuh automatik memandikan diri sendiri.

Pesta BERAK beramai-ramai

Berak sukahati mak bapak dorang je. yang belah bawah tu pulak macam takde ape yang berlaku la plak. bongok betul haha

CARA PALING KEJAM MEMBUNUH BINATANG

Ini adalah upacara keagamaan setiap tahun di adakan di Nepal untuk memberikan hadiah dari semua kekuatan Gadhimai Dewi.Ribuan orang ramai dan lembu dibunuh dengan cara begini.Kegiatan ini diadakan selama dua hari.











Kejam tak kejam itu mengikut kepercayaan masing-masing.Bagi mereka

CICAK TOKEK HANYA DIBUAT SATAY,MANA ADA HARGA

Kalau kat Malaysia ni, sebut saja cicak tokek, pasti orang akan membayangkan duit yang banyak. Yer la, harganya kan ratusan ribu ringgit. Malah boleh mencecah jutaan ringgit. Tapi kat negara jiran (kebarangkalian besar Indonesia), anda tengok la sendiri diorang buat apa je dengan cicak tokek tu. See.. Diorang buat macam nak jadikan ikan kering versi cicak tokek je. Huhu..

Catatan popular daripada blog ini

Kemaluan tersekat dalam lubang paip

Alat sulit tersekat dalam lubang paip

TANGKAK - Tindakan seorang remaja lelaki memasukkan alat sulitnya dalam lubang paip besi di kediamannya di sini mengundang padah apabila anggota tubuh itu gagal dikeluarkan dan tersekat selama lebih kurang sejam.

Ketua operasi dari Balai Bomba dan Penyelamat Tangkak, Pegawai Bomba Kanan II, Seniman Idris berkata, dalam kejadian jam 10 malam semalam, pihaknya menerima panggilan kecemasan berhubung insiden berkenaan dan bergegas ke kediaman mangsa.

Menurutnya, sebaik tiba, kami dapati mangsa berusia 16 tahun gagal mengeluarkan alat sulitnya yang telah tersekat di besi paip berkenaan.

“Besi sepanjang kira-kira enam inci dengan diameter bersaiz lima milimeter itu tidak lagi digunakan.

Bomba terpaksa bertindak memotong paip besi itu terlebih dahulu,” katanya ketika dihubungi.

Menurutnya lagi, selepas paip dipotong, alat sulit mangsa masih gagal dikeluarkan menyebabkan kes terpaksa dirujuk ke hospital.

“Dalam jam 10.40 malam, mangsa dibawa ke Hospital …

Video-Wanita Cedera disamun dan dipukul dalam lift MRT.

Seorang wanita dibelasah sehingga cedera sebelum disamun dalam sebuah lif di Stesen Transit Aliran Massa (MRT) Taman Mutiara, Cheras, Khamis lalu, mengikut lapor Harian Metro.  . .
Ketua Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Kuala Lumpur, Senior Asisten Komisioner Rusdi MOhd Isa berkata, kejadian itu berlaku pada jam 6.45 pagi ketika mangsa berusia 48 tahun itu berada di dalam lif.
.
. Suspek membelasah mangsa sehingga bengkak di dahi. Suspek mengambil beg tangan mangsa dan melarikan dompet mangsa yang mengandungi kad pengenalan, kad ATM dan wang tunai RM400.  . . Polis kini sedang giat mengesan suspek dan kes disiasat mengikut Seksyen 394 Kanun Keseksaan kerana melakukan samun hingga mendatangkan kecederaan.

Kes pukul rakan,2 pelajar sudah ditahan polis

PADAH memburukkan rakan, seorang remaja lelaki cedera di muka, kepala dan dada selepas ditendang dan ditumbuk dua rakan pelajar lelaki dalam pergaduhan di taman permainan di Taman Setia Indah, Johor Bahru pada petang semalam.

Ketua Polis Daerah Johor Bahru Selatan Asisten Komisioner Shahurinain Jais berkata, itu, mangsa berada di sebuah bengkel motosikal di Taman Setia Indah sebelum menerima panggilan telefon daripada rakannya.

Menurutnya, rakannya itu meminta mangsa yang berusia 15 tahun dari Bandar Jaya Putra berjumpanya di taman permainan berkenaan kira-kira 3.30 petang.

“Apabila tiba di tempat kejadian, mangsa bertemu rakannya dan seorang remaja lain masing-masing berusia 16 tahun yang masih bersekolah.

“Kemudiannya berlaku pertengkaran antara mereka bertiga sebelum dua rakannya itu menendang dan menumbuk muka, kepala dan dada mangsa sebelum beredar.

“Mangsa mengalami bengkak di kepala, mata, sakit mata dan muntah darah,” katanya dalam satu kenyataan, hari ini.

Menurutnya, mangsa…