Langkau ke kandungan utama

Catatan

Tunjukkan catatan dari Ogos 2, 2011

KORANG INGAT,KORANG JER BOLEH STRESS ,,KUCING LAGI TERUK KALAU STRESS

KORANG INGAT,KORANG JER BOLEH STRESS ,,KUCING LAGI TERUK KALAU STRESS BEBENOR,,TAPI APA-APA PON COMEL GILA KALAU KUCING STRESS












BUAYA MAKAN BUAYA

Australia - Seekor buaya besar sepanjang 5 meter (m) membaham sekor buaya kecil berukuran 2.5m panjang. Gambar itu dirakamkan oleh Lyn Minchin yang menaiki sebuah bot bersama rakannya, Michael Milatos dari Darwin. Menurut Milatos, buaya yang besar itu mengheret buaya kecil tersebut tanpa sebarang masalah dengan menggunakan rahangnya. - Agensi

Saluran TV JEPUN ada menayangkan demonstrasi payu dara

Seorang jururawat wanita yang cantik telah bertelanjang sewaktu memberikan demonstrasi memeriksa payudara dalam atu acara di televisyen di Jepun. Program yang ditayangkan pada tengah malam itu di sebuah televisyen di Tokyo mempromosikan cara mengesan kanser payudara.
Menurut penuturan dari jururawat seksi itu, perempuan yang mendapatkan menstruasi sebelum umur 12 tahun atau memiliki bayi sebelum umur 30 tahun memiliki risiko yang tinggi untuk terkena kanser payudara. dah macam saluran blue lah pulak
http://www.malaysiasensasi.net/2011/07/jururawat-telanjang-dalam-tv.html

CACING terbaru- cacing neraka

Ahli Biologi Princeton University baru-baru ini menemukan cacing aneh yang diketahui berada di kedalaman 1,3 Kilometer dari permukaan tanah.



Seperti yang kita ketahui kedalaman tanah sejauh itu suhu permukaan tanah sangat panas kerana sudah mendakati teras bumi. Oleh sebab itu peneliti tersebut mengatakan bahwa cacing tersebut merupakan cacing yang berasal dari Neraka.

Cacing itu sendiri ditemukan para peneliti di pertambangan emas ultra-dalam Beatrix, Afrika Selatan, yang tembus hingga kedalaman 3 kilometer.

Untuk mencari cacing neraka ini, para peneliti tersebut mengambil sampel air menggunakan mata bor hingga kedalaman 3,6 Kilometer. Mereka juga mengambil sampel tanah dari sekeliling mata bor dan menyaring 40.000 galon air permukaan guna memastikan cacing bukan berasal dari atas tanah.

Beberapa karakteristik Halicephalobus mephisto yang telah diketahui adalah cacing ini boleh berkembang biak secara seksual. Selain itu binatang ini dianggarkan telah hidup di sekitar be…

tikus sampah dipanggang seperti ayam percik

Kalau ada antara kita yang geli pada tikus, lain pulak halnya bagi masyarakat di sebelah negara Vietnam dan Taiwan ini, di mana tikus turut menjadi hidangan yang popular.



Diatas adalah gambar tikus yang telah siap di panggang. Nampak macam sedap je he he..

Mungkin diorang takde masalah nak bersawah padi kalau tikus yang sepatutnya menjadi musuh tanaman, kini dah jadi lauk pulak! Antara kaedah penyediaan termasuklah memanggang, grill, dibuat sup dan sebagainya..





Hidangan ini dianggap sebagai hidangan klasik dan dikatakan bahawa ia mempunyai khasiatnya yang tersendiri terutama untuk menguatkan tenaga batin dan merawat asthma.

KOPI TERMAHAL didunia dihasilkan melalui najis musang

Korang suka minum kopi? Haaa.. ni aku nak cerita pasal kopi jugak. Tapi, ni bukan kopi biasa sebab Kopi Luwak adalah kopi yang diproses dari biji-biji kopi yang telah melalui sistem penghadaman Luwak (Musang) dan dikeluarkan semula (bekas taik musang la kiranya ni).



Kemasyhuran kopi ini telah terkenal sampai luar negeri. Bahkan di Amerika Syarikat, terdapat kafe atau kedai yang menjual Kopi Luwak (Civet Coffee) dengan harga yang cukup mahal. Kopi yang dikais dari najis Musang ini boleh mencapai harga AS$100 (kira-kira RM332) per 450 gram. Eiii... jangankan nak makan, dengar je pun dah geli geleman. Memangla kopi tapi dah lalu macam-macam tempat dah ni.. Iskkhhh..

ikan cacat serupa anjing laut

Seekor ikan berukuran besar yang mempunyai panjang 3 meter dan berdiameter 75 cm ditemukan oleh nelayan warga Desa Gapurana, Kecamatan Talango (Pulau Poteran) Kabupaten Sumenep indonesia.



Ikan ini ditangkap sendiri oleh Munaham (45) ketika mencari ikan diperairan, ia mengaku terkejut saat jaring yang ditebar terasa berat. Setelah diangkat, ternyata seekor ikan berukuran besar tersangkut dijaringnya.

Bagi penduduk setempat ikan ini dipercaya mengandung banyak khasiat, baik untuk ubat maupun untuk pelaris jualan. Sebahagian warga mengatakan air susu ikan tersebut dipercaya mampu menyembuhkan berbagai macam penyakit.

Ikan tersebut telah dijual oleh pemiliknya dengan harga 5 juta rupiah.

BURUNG PUN ADA SENI

Imej bayi...gambar kecil adalah seekor burung Perling.


Imej burung Perling yang BESAR!.

Imej anjing laut.

Kumpulan burung perling ini berterbangan di langit lalu membentuk seakan-akan imej seorang bayi merangkak di awan.

Gambar ini diambil oleh jurugambar amatur Mike Acreman juga menunjukkan beribu-ribu unggas ini turut berterbangan membentuk imej seekor anjing laut.


Gambar mustahil itu oleh jurugambar amatur Mike Acreman juga menunjukkan beribu-ribu unggas, meninggalkan, terbang masuk bentuk seekor anjing laut.

Dan pada satu peringkat mereka juga kelihatan membentuk imej seekor burung perling BESAR di Taunton, Somerset.

Pemerhati burung Ronan Ferguson, 21, berkata unggas ini sering berterbangang dengan rapat bersama untuk melindungi diri mereka daripada pemangsa.

Katanya: "Ia satu pemandangan yang menakjubkan untuk di lihat."
SUMBER

SAYA ADA BUKTI KITA JUMPA DI MAHKAMAH- Jimmy Shanley

Setelah isteri Jimmy Shanley, Suhaila memberi kenyataan baru-baru ini, ramai pihak yang menunggu kenyataan media Jimmy Shanley. Namun begitu Jimmy nampaknya telah membuat satu keputusan yang bijak. Menurut GUA, Jimmy hanya akan memberikan kenyataan di mahkamah kelak. Berikut ialah kata-kata Jimmy Shanley berhubung hal ini:- Kita kena tunggu di mahkamah. Ini kerana apabila saya membuka mulut kepada media ada individu tertentu mengaitkan saya dengan publisiti murahan. Saya terpaksa menjawab persoalan media kerana itu tanggungjawab saya sebagai personaliti yang menjadi hak milik masyarakat. Lebih baik saya diam sekarang dari dituduh cuba untuk meraih simpati dan saya hanya akan bercakap bila perlu sahaja. Saya tidak cakap kosong kerana setiap apa yang perkatakan dibantu dengan bukti-bukti yang kukuh. Saya akan berdiam sehingga di mahkamah kelak. Sempena Ramadhan yang penuh barkah ini, Admin berdoa agar Jimmy dan isteri menemui kembali titik perdamaian antara mereka berdua. Mung…

KERETA DIANGKAT MENGUNAKAN AIR SAHAJA

Di Asebuah tempat bernama Baden-Wurtemberg, German, anggota bomba di sana mengangkat sebuah kereta Volkswagen Polo menggunakan 6 unit pam air. Ujian itu dijalankan pada 6 Mei 2011 lepas. Agaknya, apa tujuan dorang ni buat kerja tu? Mungkin sebab kat sana tak banyak kebakaran kot. Jadi dorang pun buat la ujian yang pelik-pelik ni.. Emm, macam-macam hal kat dunia ni.





Dari segi saintifik, mungkin dorang nak kira berapa daya kekuatan air bila kereta terangkat. Standby untuk bencana kot, terutamanya bila banjir. Jadi dorang mungkin boleh reka kenderaan tahan arus pulak..Hehehe.

Apa pun,abang bomba tetap banyak berjasa kepada negara disaat-saat memerlukan. Jangn lupa berterima kasih kat dorang... :)

kerana DIANA Danielle. FARID kamil DIUGUT

KUALA LUMPUR, 2 OGOS 2011: Tidak pernah menyangka akan diugut namun bagi aktor kacak, Farid Kamil semua itu bukanlah halangan untuknya meneruskan hubungan bersama kekasih hatinya, aktres Diana Danielle.
Enggan memikirkan dengan lebih serius mengenai perkara tersebut namun Farid Kamil mengakui mempertingkatkan tahap keselamatan diri, keluarga serta buah hatinya.
“Bagi saya perkara itu satu perkara biasa dan saya dah serahkan kepada pihak polis untuk siasatan lanjut. Cuma buat masa ini, saya akan lebih berjaga-jaga dan berhati-hati kerana kita tak tahu siapa orang itu.
“Saya akan lebih berhati-hati terutamanya apabila saya berada di tempat terbuka kerana kita tak tahu apa mereka mahu buat pada diri kita,” katanya kepada portal murai.com.my.
Kenyataan Farid Kamil itu bagi mengulas mengenai ugutan yang diterimanya minggu lalu menerusi panggilan telefon yang menyuruhnya agar menjauhkan diri daripada Diana. Sehubungan itu, pelakon berusia 31 tahun itu telah pun membuat laporan …

ZALIM- cukur bulu kucing sampai togel

Ishhh . .zalim sungguh si pelaku nih . ni nak kate comel ke hodoh??  Sempat pulak buat muka tu....=D
SUMBER - http://itsmesaiful.blogspot.com/2011/08/zalim-cukur-bulu-kucing.html

TEROWONG paling sempoi dikorek oleh banduan

Hebat betul! Bayangkan, bukan senang nak gali terowong macam ni. Teringat aku dulu penah tengok satu cite Hollywood (tak ingat tajuk) yang berkisar tentang seorang banduan ni yang menggali terowong dengan hanya menggunakan pencungkil gigi pada setiap malam, bila banduan lain dah tidur. Setelah beberapa tahun menggali barulah dia dapat melarikan diri melalui terowong tu, tembus ke saluran pembentungan dan akhir sekali keluar di satu loji najis. 
Dan bila tengok gambar di bawah ni...terus teringat cite tu. Memang diorang ni hebat betul.


Fakta Ringkas terowong:
Terowong bawah tanah itu mempunyai panjang 320 meter (1,050 kaki) menghubungkan antara penjara dan bahagian luarSekumpulan pejuang yang berada di luar penjara menggali terowong bawah tanah itu sejak lima bulan lalu dan berjaya melintasi pusat pemeriksaan kerajaan dan beberapa jalan utama tanpa dikesan.  Terowong itu akhirnya sampai di penjara malam semalam (25/4/2011) dan tahanan dibawa keluar oleh tiga penghuni lain yang…

alahai Ally iskandar pula putus tunang

Kalau melihatkan artikel dibawah ni yang dipetik daripada OhBulan, tidak syak lagi ianya seperti ditujukan kepada pengacara TV3. Kisah putus tunang ini mula menjadi bualan hangat blog-blog, Forumer, Facebooker dan juga peminat Ally apabila 'si wanita' berkenaan mengubah status di Facebook. Namun kenyataan rasmi daripada mulut Ally sendiri belum lagi dapat didengar. Kita harap ini semua gosip semata-mata..





PASANGAN LESBIAN PERTAMA DI MALAYSIA YANG KAHWIN,,,SHITTTT

Apple dan Thomas ketika upacara minum teh China
Pasangan lesbian di Batu Pahat,Malaysia,yangtelah menjalin perhubungan selama dua tahun akhirnya bernikah. Walaupun berita ini telah tersebar di seluruh Malaysia, namun keduanya menolak apabila diminta untuk memberi keterangan lebih lanjut.

Dipetik dariThe Star, Isnin, 1 Ogos 2011, pasangan yang dikenali sebagai Thomas dan Apple ini mengadakan upacara minum teh khas China di kediaman mereka sekitar pukul 10 pagi pada Ahad, 31 Julai 2011. Thomas yang berusia 29 tahun ini melamar pasangannya yang dua tahun lebih muda darinya, Apple, dua bulan sebelum ini.

Pasangan berbahagia ini membangunkan sebuah laman Facebook khusus untuk menunjukkan kesungguhan cinta mereka. Dalam laman tersebut, terdapat sebuah album berjudul'The Happiest Lesbian'yang berisi foto-foto pra-perkahwinan mereka. Thomas dan Apple juga menampilkan foto-foto dari resepsi pernikahan mereka sendiri di dalam laman tersebut.

Banyak pesanan yang diposting oleh…

BARU -khairul Fahmi beri 10 sebab kenapa putus tunang

Selepas kita mendengar jawapan daripada Elia yang menyatakan tidak tahu menahu perihal putus tunang isu terus berbangkit kerana Apek telah menjawab 10 soalan daripada Murai.com secara jujur dan penuh keyakinan, sekali lagi siapa yang betul sebenarnya ini? Diharap mereka boleh menyelesaikan masalah ini secara aman. Jom baca 10 jawapan hari ini dari Apek @ Khairul Fahmi Che Mat: 1. Keputusan Nekad Putus Tunang
“Sebenarnya keputusan saya mahu putuskan tali pertunangan dengan Elia, bukanlah keputusan yang dibuat secara terburu-buru. Saya sendiri sudah pun berbincang dengan keluarga saya. Malah, saya sendiri ada menghubungi Elia untuk berbincangkan tentang keputusan penting ini.




Namun, Elia seakan tidak memberikan sebarang kata-kata sama ada mahu atau tidak. Dia memberikan tanda tanya kepada saya. Terpulanglah jikalau dia mengatakan saya tidak ada berbincang dengannya. Insya Allah, dalam masa terdekat ini keluarga saya akan datang berjumpa dengan keluarga dia untuk mengesahkan per…

PENONTON BOLA SEPAK YANG DIBUNUH MAYATNYA DIBAWA MENONTON BOLA DI STADIUM

Seorang peminat pasukan Colombia Cucuta Deportivoyangberusia 17 tahun telah ditembak mati ketika bermain di taman persekitaran pada hari Sabtu lalu - dipercayai dilakukan oleh seorang pembunuh upahan. Bagaimanapun, pada hari Ahad lalu, teman-temanya telah membawa bersama kerandadenganmayat pemuda itu untuk menyaksikan perlawanan kelab kesayangan mereka menentang pasukan Envigado.

Ya, ia bukan guraun, tetapi benar-benar berlaku. Selamat datang di duniahardcorepeminat bola sepak Amerika Selatan.






Dari Laporan Colombia: Rakan-rakannya telah mengambil mayatnya dari rumah mayat dan diarak ke stadium sebagai usaha mereka untuk memberi penghormatan kepada seorang peminat bola sepak yang dibunuh.

Pegawai perubatan pasukan bola sepak, Julio Rivera, berkata kepada wartawan, "Mereka bukan membawa masuk seorang peminat fanatik, tetapi mayat. Inilah satu-satunya bahagian di muka bumi ini dimana hal seperti ini boleh berlaku."

Kolonel Alvaro Pico, seorang anggota polis tempatan berka…

Catatan popular daripada blog ini

Kemaluan tersekat dalam lubang paip

Alat sulit tersekat dalam lubang paip

TANGKAK - Tindakan seorang remaja lelaki memasukkan alat sulitnya dalam lubang paip besi di kediamannya di sini mengundang padah apabila anggota tubuh itu gagal dikeluarkan dan tersekat selama lebih kurang sejam.

Ketua operasi dari Balai Bomba dan Penyelamat Tangkak, Pegawai Bomba Kanan II, Seniman Idris berkata, dalam kejadian jam 10 malam semalam, pihaknya menerima panggilan kecemasan berhubung insiden berkenaan dan bergegas ke kediaman mangsa.

Menurutnya, sebaik tiba, kami dapati mangsa berusia 16 tahun gagal mengeluarkan alat sulitnya yang telah tersekat di besi paip berkenaan.

“Besi sepanjang kira-kira enam inci dengan diameter bersaiz lima milimeter itu tidak lagi digunakan.

Bomba terpaksa bertindak memotong paip besi itu terlebih dahulu,” katanya ketika dihubungi.

Menurutnya lagi, selepas paip dipotong, alat sulit mangsa masih gagal dikeluarkan menyebabkan kes terpaksa dirujuk ke hospital.

“Dalam jam 10.40 malam, mangsa dibawa ke Hospital …

Video-Wanita Cedera disamun dan dipukul dalam lift MRT.

Seorang wanita dibelasah sehingga cedera sebelum disamun dalam sebuah lif di Stesen Transit Aliran Massa (MRT) Taman Mutiara, Cheras, Khamis lalu, mengikut lapor Harian Metro.  . .
Ketua Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Kuala Lumpur, Senior Asisten Komisioner Rusdi MOhd Isa berkata, kejadian itu berlaku pada jam 6.45 pagi ketika mangsa berusia 48 tahun itu berada di dalam lif.
.
. Suspek membelasah mangsa sehingga bengkak di dahi. Suspek mengambil beg tangan mangsa dan melarikan dompet mangsa yang mengandungi kad pengenalan, kad ATM dan wang tunai RM400.  . . Polis kini sedang giat mengesan suspek dan kes disiasat mengikut Seksyen 394 Kanun Keseksaan kerana melakukan samun hingga mendatangkan kecederaan.

Kes pukul rakan,2 pelajar sudah ditahan polis

PADAH memburukkan rakan, seorang remaja lelaki cedera di muka, kepala dan dada selepas ditendang dan ditumbuk dua rakan pelajar lelaki dalam pergaduhan di taman permainan di Taman Setia Indah, Johor Bahru pada petang semalam.

Ketua Polis Daerah Johor Bahru Selatan Asisten Komisioner Shahurinain Jais berkata, itu, mangsa berada di sebuah bengkel motosikal di Taman Setia Indah sebelum menerima panggilan telefon daripada rakannya.

Menurutnya, rakannya itu meminta mangsa yang berusia 15 tahun dari Bandar Jaya Putra berjumpanya di taman permainan berkenaan kira-kira 3.30 petang.

“Apabila tiba di tempat kejadian, mangsa bertemu rakannya dan seorang remaja lain masing-masing berusia 16 tahun yang masih bersekolah.

“Kemudiannya berlaku pertengkaran antara mereka bertiga sebelum dua rakannya itu menendang dan menumbuk muka, kepala dan dada mangsa sebelum beredar.

“Mangsa mengalami bengkak di kepala, mata, sakit mata dan muntah darah,” katanya dalam satu kenyataan, hari ini.

Menurutnya, mangsa…