Langkau ke kandungan utama

Catatan

Tunjukkan catatan dari Ogos 4, 2011

6 termasuk Pegawai JPN Pulau Pinang didakwa jual Mykad

Dulu paderi kristian ini benci sangat islam tetapi sejak mengenali islam hatinya tertarik dengan islam

Abdullah DeLancey

Kerana mempunyai sifat terlalu ingin mendalami ilmu agamanya sendiri, hajat seorang pembantu paderi Kristian untuk menjadi seorang paderi terbantut dan tidak kesampaian. 
Sebaliknya, sifat tersebut memaksa beliau mencari agama lain sebagai pengganti agama asalnya (kristian). Selepas itu beliau menemui cahaya Islam yang dipilih sebagai agama untuk dianuti oleh beliau dengan penuh keikhlasan tanpa paksaan dari mana-mana pihak. 
Apabila memeluk Islam hampir lima tahun lalu, iaitu pada 24 Mac 2006, warga Kanada ini menukar namanya kepada Abdullah DeLancey.
Di zaman kanak-kanak sehinggalah dewasa, keluarga beliau membesarkan Abdullah di dalam ajaran agama Gereja Pantekosta
Sepanjang menganut agama Kristian, beliau terlibat secara aktif di dalam aktiviti-aktiviti gereja termasuk menyampaikan khutbah untuk Adult Sunday School dan pelbagai lagi tugas sebagai pembantu paderi.
"Saya ingin menyerahkan sepenuhnya kehidupan dan hidup saya ini kepada tuhan. Jadi saya b…

fakta - internet terpantas DIDUNIA

Terletak di tengah negara Sweden, rumah SigbrittLöthbergtelahdibekalkandengan40Gigabitjalurlebar iaituberibu-ribukalilebih cepat daripadapurata talian di kediaman lain danmerupakan satu-satunya pengguna dengan talian paling pantas.
Tetapi Sigbritt, yangtidak pernahmempunyaikomputersehingga kini, berusia75tahun berasa tidakbiasa. Diaadalahibulagenda internet Sweden, PeterLöthbergyang, bersama-sama denganKarlstadStadsnät, mereka dan membuat sambungan tersebut.

"Sebagai pemilik rangkaiankamicubauntuk memujukpengendaliinternetuntuk melaburdalam sambunganyanglebih cepatdanPeterLöthberginginmenunjukkanbagaimanaanda boleh membinahargayangrendah, kapasiti taliantinggipada jarak yang jauh," kata bos syarikat rangkaian kepadamedia.

Sigbritt kiniakandapatmenikmati1500saluranHDTVdefinisi tinggisecaraserentak. Atau,sekurang-kurangnya dia akandapatmemuatturunDVDdefinisi tinggipenuhdalammasaduasaat.

Rahsia di sebalik sambunganultra-cepat Sigbrittadalahteknikmodulasiyangbaru yangmembolehkand…

ORANG PUTIH - kahwin anak sendiri

Pada bulan Jun tahun 2004, masyarakat tersentak dengan laporan khabar Dr Bruce McMahan, 65 tahun, kahwin lari dengan anak perempuannya sendiri yang berusia 35 tahun. Bruce McMahan adalah seorang  yang kaya raya, dia adalah President dan CEO Argent Funds. Bruce dikatakan telah menikahi anak kandungnya, Linda Marie Hodge McMahan Schutt dalam sebuah upacara rahsia di Westminster Abbey.
Sebenarnya,Linda anak Bruce Mc Mahan ini diambil oleh keluarga angkat sejak dia lahir dan Bruce tidak tahu kalau dia memiliki anak perempuan. Tanpa sengaja, tahun 1990, ia bertemu dengan anaknya, Linda yang ketika itu berusia 18 tahun. Ketika itulah Bruce tahu yang dia memiliki anak perempuan yang sudah remaja. Sejak itu mereka sering berhubungan, namun lama kelamaan hubungan tersebut menjadi aneh, tidak lagi seperti ayah dan anak. Keduanya saling jatuh cinta. Bruce sendiri ketika itu masih berstatus suami dari isteri keempatnya.
Tahun 1998, terjadilah hubungan seks 'terlarang'  dan di…

hebatnya anak DATUK SERI NAJIB

Anak seorang pemimpin PAS..kali ini anak kepada salah seorang pemimpin
PAS dari Kelantan, Ust Nasarudin Daud, merangkap Speaker Dewan
Undangan Negeri Kelantan Darul Naim..

Adik Ahmad Najib bin Nasarudin : Johan Tilawah al-Quran peringkat
kebangsaan tahun 2010, kategori sekolah rendah
Adik Najib sedang memperdengarkan bacaan Al-Quran Anak pimpinan
BUKAN NAK MENG AIB KAN SESIAPA TETAPI INI YANG AKAN BAKAL JADI PEMIMPIN MASA HADAPAN.TETAPI KALAU LAH PERANGAI MACAM NIE ,,NAK KE KITA TERIMA
Firman Allah bermaksud.."Jangan kamu cenderong kepada
pemimpin yang zalim (Tidak menjalankan amanah Allah)
kelak kamu akan disambar api neraka" SUMBER

Fizz Fairuz benggang dituduh curang

Kontroversi Dituduh Curang Jejaskan Nama Fizz Fairuz

Pelakon Fizz Fairuz menjelaskan kontroversi kononnya dia curang Almy Nadia, membuatkan keluarganya turut terkena tempias apabila mempercayai khabar angin tersebut.

Fizz yang turut dikaitkan dengan Liyana Jasmay dan Izreen Azminda itu berkata, keluarganya mula bertanya kesahihan berita itu apabila ia semakin hangat dibicarakan dalam media-media tempatan.

"Ibu saya dah mula tanya adakah gosip yang dikatakan itu benar? Alhamdulillah, saya sudah menjelaskan hal sebenar di mana Liyana hanyalah rakan kerja saya di set penggambaran filem “Papadom 2” dan Izreen pula, kami pernah berlakon untuk sebuah drama pada tahun 2004.

"Saya pun pelik mengapa hubungan percintaan kami sering dikontroversikan sedangkan saya dan Almy masih lagi baik dan kami masih lagi berhubung dan berjumpa jikaada kelapangan,” kata Fizz yang ditemui pada majlis memperkenalkan Koleksi Rantaian Kasih 2011 Habib Jewels, di sini, Rabu.

Tambah Fizz, hal ters…

Padan muka kantoi tengok gambar lucah

Hahaha..padan muka ko...live pulak tu....malu siot... SUMBER

Jenis- jenis anjing paling garang dan ganas didunia

10- Dalmatian Spesis ini dibezakan dengan kepintaran dan daya ingatan yang kuat, kebergantungan dan naluri untuk terus hidup. Kadang kala ia boleh menjadi agresif kepada manusia.
9- Boxer Seekor anjing yang cerdik, lincah dan bertenaga. Ia juga bukan spesis yang mudah dilatih seperti yang dimahukan. Tambahan pula ianya bukan sejenis yang semulajadinya tidak agresif.
8- Presa Canario Serangan daripada anjing ini diakui mampu membunuh ke atas buruannya. Sifat utama anjing ini yang digeruni adalah tiada langsung perasaan takut, cukup kuat dan mampu menewaskan mangsanya.
7- Doberman Pinschers Ianya dikenali dengan keupayaan memberi peringatan, kecerdikan dan setia. Dengan sifat tersebut ia sangat sesuatu dijadikan sebagai salah satu haiwan penjaga. Selalunya ia akan menyerang apabila berlaku bahaya kepada keluarganya (termasuk tuan) serta ketika terasa diancam.
6- Chow Chow Nampak seolah-olah sejenis yang tenang dan bebas. Walau bagaimanapun mereka perlu diberi penuh perhatian kera…

gaya budak yang tengah tengok cerita lucah

Haha.....melopong mulut tu.........mari kita lihat gelagat budak yang baru pertama kali tengok video lucah ni...hehe...agak-agak la sikit mulut tu kan...kang masuk lalat baru tau...awas...kena tengok apa yang anak-anak anda buat depan komputer.dunia sekarang ni makin senang nak dapat benda macam ni..

Maher Zain DULU KAKI CLUB MALAM DAN KAKI BOTOL,,TETAPI 360 DARJAH DIA BERUBAH

Sejak Maher Zain datang ke Malaysia untuk buat persembahan konsert mini di Auditorium Majlis Bandaraya Shah Alam bulan Oktober lepas, telinga aku dan isteri tak pernah lekang daripada mendengar alunan nasyid penuh makna daripada penyanyi kelahiran Lubnan ni. Setiap lagunya mempunyai makna yang mudah didekati hati dengan susunan muzik yang sedap didengar. Tak mustahillah album pertama beliau berjudul Thank You Allah mendapat tangga pertama dalam carta Amazon World Music dan mendapat anugerah platinum di Malaysia.
Terdetik hati nak ‘berkenalan’ dengan Maher Zain, lalu aku mencari artikel-artikel berkaitan dengan dirinya dan akhirnya aku terjumpa tentang sejarah hitam Maher Zain tiga tahun yang lalu sebelum beliau terlibat dalam kegiatan seni. Sejarah hitam yang dilaluinya dulu diceritakannya sendiri kepada wartawan akhbar tempatan untuk dijadikan pengajaran kepada umum.
Maher Zain Pengunjung Tegar Pusat HiburanTiga tahun dahulu Maher Zain merupakan seorang pengunjung tegar …

ILMU hitam - mayat boleh berjalan untuk uruskan kematian sendiri

 Assalamualaikum w.b.t
Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha PenyayangAWAS! Jangan terpedaya dengan ilmu syaitan .

Maksudnya: `Tiap-tiap yang bernyawa akan merasai mati, dan bahawasanya pada hari kiamat sahajalah akan disempurnakan balasan kamu. Ketika itu, sesiapa yg dijauhkan dari neraka dan dimasukkan ke syurga, maka sesungguhnya ia telah berjaya.....'( Ali Imran : 185 )

Kg Toradja, Indonesia : Terdapat satu ilmu yang luar biasa dimana
mereka boleh menjadikan mayat berjalan pulang ke rumah sendiri. Kejadian berlaku di sebuah daerah pendalaman Indonesia yg berbukit bukau. Jika ada kematian di Kg Toradja maka mayat itu akan diberi kuasa hipnotisme supaya si mati boleh pulang berjalan kaki dan hanya berhenti bila sampai di rumahnya. kuasa ini dibuat supaya tidak menyusahkan orang kg dari mengurus mayat tersebut.  SUMBER

JOM sarapan pagi dengan makan mayat

Siapa nak MAYAT yang sedap sebagai makan sarapan mereka? Tapi jangan risau sebab semua "MAYAT" ini adalah roti yang dijual di Bakeri yang terdapat di Thailand, Ada sapa-sapa nak try?

credit : amazingnara

gambar kuntilanak

TANJUNG ANOM - Seorang lelaki, Pego Guntoro berjaya merakamkan gambar hantu kuntilanak di celah sebatang pokok di sebuah jambatan yang runtuh di sini, lapor sebuah akhbar semalam.

Gambar itu dirakamkan oleh Guntoro menerusi telefon bimbit berkamera pada petang Isnin lalu.
Dalam imej tersebut, hantu kuntilanak itu memakai baju labuh berwarna putih, rambut panjang mengurai manakala tangannya tidak kelihatan.

"Jika diperhatikan, ia seperti kuntilanak," kata seorang rakan Guntoro yang hanya mahu dikenali sebagai Ratno.
Menurutnya, semasa gambar itu dirakamkan, Guntoro kelihatan ketakutan dan menghantar imej tersebut kepadanya.

Penduduk di sekitar lokasi jambatan itu mengaku kuntilanak pernah dilihat di kawasan tersebut.
Seorang penduduk yang hanya dikenali sebagai Agus menyatakan bahawa dia pernah melihat kuntilanak dengan wajahnya yang cukup cantik semasa melintas di atas jambatan itu.

Kuntilanak merupakan hantu yang dipercayai berasal dari ibu hamil yang mati. - Ag…

JIJIK- WANITA GEMAR MAKAN HAIWAN HIDUP

Miskaulah, 38 tahun seorang warga Dusun Janganasem, Desa Trompoasri, Kecamatan Jabon, Sidoarjo, Indonesia mempunyai habit yang sangat luar biasa. Sejak dari kecil, wanita ini gemar memakan binatang secara hidup-hidup sehinggakan beliau tidak berselera untuk memakan makanan lain.
"Kalau memakan ayam perut saya bisa kenyang, apalagi darah ayam rasanya manis-manis hangat ya. Kalau sekarang, setiap hari hanya menghabiskan dua ekor ayam. Dibanding dulu, setiap harinya habis 5 ekor mas," kata Mama Pretty, Nama samaran beliau yang juga seorang DJ radio di Tanggulangin, Sidoarjo.


Namun Mama Pretty mengakui bahawa tabiat memakan ayam secara hidup-hidup membawa banyak masalah bagi beliau. Ini kerana jika dia tidak memiliki wang, dia terpaksa memakan ayam-ayam milik saudara-saudaranya di belakang rumah. Namun, saudara-saudara beliau cukup memahami tabiat pelik Mama Pretty ini.   "Kadang-kadang itu, kalau tidak punya uang, ya ayam di belakang rumah milik saudara-…

PADAN MUKA - akibat mendera pesakitnya,,jururawat kantoi di CCTV

Sebuah Video pasal seorang pesakit nenek tua didera oleh jururawat Nightingale Nursing Home Singapura telah mengejutkan negara tersebut. Orang ramai bertanya-tanya kenapa jururawat ini dua daripada tiga mereka masih bekerja. Mereka sepatutnya dipecat serta-merta. Video ini dirakam oleh CCTV yang terletak tidak jauh dari katil pesakit ini. Di dalam video tersebut, pesakit itu dibiarkan bogel di bawah kipas dan kelihatan jururawat tidak mengendahkannya yang menangis kesejukan. Selepas itu, dua orang jururawat mengangkat dan balingnya ke atas katil. Pesakit itu menangis kesakitnya dan kemudiannya ditampar oleh seorang jururawat. Apakah jururawat macam tu??? Kalau tak sabar macam tu tak perlu la kerja jadi jururawat..hihi SUMBER

RUPANYA suamiku GAY

Dalam video ini tak pasti kat mana tapi yang pasti di China, kelihatan seorang lelaki menyerang perkahwinan pasangan ini. Rupa-rupanya lelaki itu mengaku yang pengantin lelaki itu adalah pasangan GAYnya. Dia nak bawa pasangannya lari. KANTOI!!! tengoklah sendiri.. SUMBER

akibat hidup kemiskinan perempuan kahwin 11 kali

Kemiskinan jadi alasan bernikah melalui perkahwinan kontrak


JAKARTA: Dalam usia baru 18 tahun, Fitriasih dilaporkan sudah mengahwini sebanyak 11 kali dalam tempoh 11 bulan lalu, dengan lelaki Arab yang berbeza dalam satu-satu masa. 
Namun ketika ditanya apa yang menyebabkan beliau mempunyai rekod sedemikian, remaja terbabit hanya akan menjawab beliau terdesak berikutan masalah kemiskinan. 
Fitriasih adalah seorang daripada ramai wanita yang terbabit dalam perkahwinan kontrak di mana lelaki Islam akan membayar sejumlah wang untuk bernikah dengan wanita tempatan dalam tempoh singkat sebelum menceraikan mereka.

Perkahwinan dikenali sebagai nikah siri itu didakwa diiktiraf di bawah hukum Islam tetapi tidak di bawah undang-undang negeri. Ini bermakna si isteri tidak boleh membuat tuntutan perundangan terhadap kekayaan atau harta suaminya selepas mereka mengakhiri perkahwinan berkenaan.

Perkahwinan yang tidak didaftarkan itu sering kali disalah gunakan oleh l…

jijik - wanita china sanggup memanggang anjing hidup-hidup

Di Kengkou Market kelihatan seorang wanita tanpa menghiraukan orang disekelilingnya telah memanggang seekor puppy hidup-hidup. Anjing tu nampaknya hanya berkeliaran di situ kemudiannya di tangkap dan dipanggang. Sedih owh!!!

sumber : chinasmack

Catatan popular daripada blog ini

Kemaluan tersekat dalam lubang paip

Alat sulit tersekat dalam lubang paip

TANGKAK - Tindakan seorang remaja lelaki memasukkan alat sulitnya dalam lubang paip besi di kediamannya di sini mengundang padah apabila anggota tubuh itu gagal dikeluarkan dan tersekat selama lebih kurang sejam.

Ketua operasi dari Balai Bomba dan Penyelamat Tangkak, Pegawai Bomba Kanan II, Seniman Idris berkata, dalam kejadian jam 10 malam semalam, pihaknya menerima panggilan kecemasan berhubung insiden berkenaan dan bergegas ke kediaman mangsa.

Menurutnya, sebaik tiba, kami dapati mangsa berusia 16 tahun gagal mengeluarkan alat sulitnya yang telah tersekat di besi paip berkenaan.

“Besi sepanjang kira-kira enam inci dengan diameter bersaiz lima milimeter itu tidak lagi digunakan.

Bomba terpaksa bertindak memotong paip besi itu terlebih dahulu,” katanya ketika dihubungi.

Menurutnya lagi, selepas paip dipotong, alat sulit mangsa masih gagal dikeluarkan menyebabkan kes terpaksa dirujuk ke hospital.

“Dalam jam 10.40 malam, mangsa dibawa ke Hospital …

Video-Wanita Cedera disamun dan dipukul dalam lift MRT.

Seorang wanita dibelasah sehingga cedera sebelum disamun dalam sebuah lif di Stesen Transit Aliran Massa (MRT) Taman Mutiara, Cheras, Khamis lalu, mengikut lapor Harian Metro.  . .
Ketua Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Kuala Lumpur, Senior Asisten Komisioner Rusdi MOhd Isa berkata, kejadian itu berlaku pada jam 6.45 pagi ketika mangsa berusia 48 tahun itu berada di dalam lif.
.
. Suspek membelasah mangsa sehingga bengkak di dahi. Suspek mengambil beg tangan mangsa dan melarikan dompet mangsa yang mengandungi kad pengenalan, kad ATM dan wang tunai RM400.  . . Polis kini sedang giat mengesan suspek dan kes disiasat mengikut Seksyen 394 Kanun Keseksaan kerana melakukan samun hingga mendatangkan kecederaan.

Kes pukul rakan,2 pelajar sudah ditahan polis

PADAH memburukkan rakan, seorang remaja lelaki cedera di muka, kepala dan dada selepas ditendang dan ditumbuk dua rakan pelajar lelaki dalam pergaduhan di taman permainan di Taman Setia Indah, Johor Bahru pada petang semalam.

Ketua Polis Daerah Johor Bahru Selatan Asisten Komisioner Shahurinain Jais berkata, itu, mangsa berada di sebuah bengkel motosikal di Taman Setia Indah sebelum menerima panggilan telefon daripada rakannya.

Menurutnya, rakannya itu meminta mangsa yang berusia 15 tahun dari Bandar Jaya Putra berjumpanya di taman permainan berkenaan kira-kira 3.30 petang.

“Apabila tiba di tempat kejadian, mangsa bertemu rakannya dan seorang remaja lain masing-masing berusia 16 tahun yang masih bersekolah.

“Kemudiannya berlaku pertengkaran antara mereka bertiga sebelum dua rakannya itu menendang dan menumbuk muka, kepala dan dada mangsa sebelum beredar.

“Mangsa mengalami bengkak di kepala, mata, sakit mata dan muntah darah,” katanya dalam satu kenyataan, hari ini.

Menurutnya, mangsa…