Langkau ke kandungan utama

Catatan

Tunjukkan catatan dari Ogos 10, 2011

mayat bayi dikerat

KUALA LUMPUR: Kanak-kanak lelaki yang ditemui mati bersama keratan mayat wanita di sebuah pangsapuri di Ampang baru-baru ini, disahkan baru berusia 20 bulan.

Ketua Polis Selangor, Datuk Tun Hisan Tun Hamzah, berkata hasil siasatan mendapati mangsa bukan berusia antara lima hingga enam tahun seperti yang dilaporkan sebelum ini.

Beliau bagaimanapun berkata, polis masih menunggu keputusan ujian asid deoksiribonukleik (DNA) bagi mengenal pasti identiti sebenar dan menentukan sama ada kedua-dua mangsa mempunyai pertalian darah.

"Polis juga masih dalam proses menyoal siasat lapan lelaki Bangladesh yang ditahan berhubung kes itu," katanya ketika dihubungi.

Beliau berkata, polis hingga kini belum memperoleh sebarang dokumen perkahwinan dari lelaki Sabah yang mendakwa dirinya suami kepada wanita itu dan bapa kepada anak tersebut.

"Kita belum boleh memastikan pertalian lelaki tersebut bersama wanita itu kerana kita belum lagi melihat apa-apa dokumen tentang perkahwinan…

bukti yang JAIS dapat masa serbuan di geraja kapir lahanat

dah nampak sangat agenda kafir lahanat

Pemuda dikuniakan kepala yang pelik

bersyukurlah apa yang ada pada diri kita ini,,,apa yang ada tak akan kekal selama-lamanya,yang kekal hanya ALLAH

IKTIBAR- CONTOH YANG AKAN TERJADI DINEGARA KITA,TIDAK BOLEH Puasa dan Solat

INILAH SIFAT CINA ATAU CHINA
ARRAYAH.INFO, Xinjiang, 10 Ogos 2011 - Tanpa Khilafah, kaum Muslim terus menderita. Hanya untuk menaati perintah agamanya saja, para penguasa diktator mengarahkan untuk membatasinya.

Pembatasan ibadah puasa dan solat di masjid-masjid, Muslim Uighur menderita di bawah episod terbaru dari tindakan kejam pemerintah China terhadap etnik minoriti di wilayah barat laut Xinjiang.

"Jika ada tokoh agama membahas Ramadhan selama kegiatan keagamaan, atau mendorong orang untuk ikut serta, maka mereka akan kehilangan lesen mereka untuk berceramah," kata Dilxat Raxit, juru bicara Kongres Uighur Dunia yang berpejabat di Munich, Eurasia Review pada Jumaat, 5 Ogos 2011.

"Kes-kes yang lebih serius akan menghasilkan penangkapan dengan tuduhan terlibat dalam aktiviti agama yang tidak sah," katanya.

Sehari sebelum dimulainya bulan suci puasa bagi umat Islam China, setidaknya 11 orang tewas dalam serangkaian serangan di wilayah barat laut Xinji…

PANAS - PUAK BERSHIT MENGAMUK DI KOTA LONDON

 SUMBER DIAMBIL BULAT-BULAT DARI   http://anaksungkai.blogspot.com/2011/08/salam-rusuhan-yang-berlaku-di-beberapa.html JANGAN Biarkan Perkara Ini Terjadi Salam
Rusuhan yang berlaku di beberapa bandar di England bermula Sabtu lepas amat menarik untuk di kupas...Aku nak kaitkan kejadian itu dengan negara kita ini.. Rusuhan disana juga mengakibatkan seorang dari pelajar Malaysia cedera akibat di belasah dan disamun oleh perusuh2.
Mengikut cerita, pada mulanya para perusuh itu mahu berhimpun SECARA AMAN bagi membantah kematian seorang pemuda berkulit hitam bernama Mark Duggan yang ditembak mati oleh polis dalam kejadian berbalas tembakan 2 hari sebelumnya.

Dan yang lebih menarik si mati merupakan seorang ahli kongsi gelap (tak tau sahih atau tidak). Nampak disini seorang ahli kongsi gelap yang mati mampu menjadikan England ( negara yang dikatakan menjadi pelopor mendokong hak asasi manusia dan kebebasan bersuara ) huru hara dan kacau bilau..hehe...

Bayangkan Malaysia kalau tidak di…

panas Pelajar malaysia teruk dipukul di London

uniform sekolah paling seksi didunia jatuh di tangan Thailand

- Mengikut undian di internet, uniform sekolah pelajar di Thailand merupakan yang paling seksi di dunia mengatasi sekolah di barat. .seksi lol,,,,,macam mana pulak keadaan cikgu yang mengajar diorang,,mesti tak penah ponteng kan..







pemain bola sepak gaya ala-ala GAY

Ini sekadar gambar yang ditangkap semasa mereka berada di dalam keadaan yang agak Gay. Tidak semua orang mampu melakukan perkara sebegini.







kaki berlubang akibat kencing manis

-Akibat kencing manis,,,, kurangkan lah gula  jaga kesihatan,,tak rugi pon

khairul fahmi nak yang sedap je

di popular?? kenapa popular?? sebab: cantik kot.....kurus, comel lagi..sexy kann..orang suka dia sebab rambut pnjang mengurai,,girly sehdia 'adik' KFCM...adik ker???? opss! aaaaaaaaaaa larikkkkk!!ttm kot...teman tapi mesra...

akhirnya kumpulan sepah akan berpecah

ala... tak best la... dorang ni best sebab idea tu datang dari 3 kepala..... ermm.....

BUKAN sekali dua, tetapi sudah banyak kali perkhabaran tentang perpecahan kumpulan yang menggelarkan diri mereka sebagai Sepah ini bertebaran. Sesungguhnya ia bukanlah sebuah berita baru. Malah, cerita ini sudah menjadi bahan mulut pihak media selepas mereka bergelar juara Raja Lawak musim ketiga pada tahun 2008. Ketika itu, memang heboh diperkatakan tentang kumpulan ini yang berdepan dengan masalah disiplin sehingga menyukarkan ramai pihak untuk mendapatkan mereka. Namun, cerita itu terus senyap dan ia kembali timbul apabila salah seorang anggotanya, Mohd. Nazdri Zainal Abidin atau lebih dikenali sebagai Jep memberitahu Sepah hampir berpecah sewaktu menyertai Maharaja Lawak, baru-baru ini. Ternyata gelaran juara sulung Maharaja Lawak tidak berupaya menyelamatkan kumpulan ini untuk terus kekal bersatu apabila sekali lagi dikhabarkan mereka akan membawa haluan masing-masing selepa…

sebarkan- gadis diculik

sayu yang tak terkata bila menghadapi situasi ini di dalam suasana ramadhan & menyambut hari raya tidak lama lagi. simpati kita melihat, azab lagi seisi keluarga yang menangguh sedih & bimbang. sudah 6 hari berlalu, seri najwa masih belum ditemui. sama2 kita membantu dan berdoa supaya seri najwa ditemui... dan kembali ke sisi keluarga secepat mungkin!


Seri Najwa dikhuatiri hilang (diculik) pada 04/08/2011 di Tualang Sekah, Malim Nawar, Perak.
Nama : Seri Najwa Ferda Bt. Hassan Umur : 17 tahun Tinggi : 156 cm Kepada sesiapa yg ternampak atau memiliki info sila hubungi: Puan Seri Wangi (Ibu) - 017-5999137 Ameerul (Abang) - 017-5351451 Sarjan Norhisham - 019-5162896 Adzam Anuar (Bapa Saudara) - http://www.facebook.com/profile.php?id=8​11746307 atau hubungi mana2 balai polis berhampiran. FACEBOOK UNT SERI NAJWA (klik) Kerjasama dari semua pihak sangat diharapkan. Terima kasih! sumber.http://1peluru.blogspot.com/2011/08/pernah-ternampak-gadis-ini.html

Seorang lelaki yang digelar manusia terumbu karang

Seorang lelaki yang digelar manusia terumbu karang akibat ketumbuhan yang muncul di seluruh tubuhnya, telah sembuh.
Lin Tianzhuan tidak boleh menggerakkan tangan dan kakinya berkata keadaan "mengerikan" itu membuatnya merasa seperti dia berubah menjadi batu.
Orang-orang akan berteriak ketakutan bila melihatnya, tambah Lin, 38 tahun, berasal dari Shuimen di selatan China.
Lin mengasingkan diri, bersembunyi di rumah keluarga selepas dia dijauhi oleh teman-teman dan jiran tetangga.
Dia mula melihat ketumbuhan yang keras pada tangan dan kaki semasa berusia 13 tahun.
Dia berkata: "Mereka tumbuh dan tumbuh memenuhi lengan dan kaki, punggung dan bahkan kepala. Seolah-olah saya akan bertukar menjadi batu dan itu mengerikan."
"Secara berperingkat ketumbuhan menjadi lebih tebal dan lebih tebal dan saya tak boleh lagi membengkok lengan atau kaki saya. Ini sangat menakutkan."
Kini, setelah setahun mendapat perubatan serta pembedahan oleh doktor dari sebuah klinik k…

Catatan popular daripada blog ini

Kemaluan tersekat dalam lubang paip

Alat sulit tersekat dalam lubang paip

TANGKAK - Tindakan seorang remaja lelaki memasukkan alat sulitnya dalam lubang paip besi di kediamannya di sini mengundang padah apabila anggota tubuh itu gagal dikeluarkan dan tersekat selama lebih kurang sejam.

Ketua operasi dari Balai Bomba dan Penyelamat Tangkak, Pegawai Bomba Kanan II, Seniman Idris berkata, dalam kejadian jam 10 malam semalam, pihaknya menerima panggilan kecemasan berhubung insiden berkenaan dan bergegas ke kediaman mangsa.

Menurutnya, sebaik tiba, kami dapati mangsa berusia 16 tahun gagal mengeluarkan alat sulitnya yang telah tersekat di besi paip berkenaan.

“Besi sepanjang kira-kira enam inci dengan diameter bersaiz lima milimeter itu tidak lagi digunakan.

Bomba terpaksa bertindak memotong paip besi itu terlebih dahulu,” katanya ketika dihubungi.

Menurutnya lagi, selepas paip dipotong, alat sulit mangsa masih gagal dikeluarkan menyebabkan kes terpaksa dirujuk ke hospital.

“Dalam jam 10.40 malam, mangsa dibawa ke Hospital …

Video-Wanita Cedera disamun dan dipukul dalam lift MRT.

Seorang wanita dibelasah sehingga cedera sebelum disamun dalam sebuah lif di Stesen Transit Aliran Massa (MRT) Taman Mutiara, Cheras, Khamis lalu, mengikut lapor Harian Metro.  . .
Ketua Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Kuala Lumpur, Senior Asisten Komisioner Rusdi MOhd Isa berkata, kejadian itu berlaku pada jam 6.45 pagi ketika mangsa berusia 48 tahun itu berada di dalam lif.
.
. Suspek membelasah mangsa sehingga bengkak di dahi. Suspek mengambil beg tangan mangsa dan melarikan dompet mangsa yang mengandungi kad pengenalan, kad ATM dan wang tunai RM400.  . . Polis kini sedang giat mengesan suspek dan kes disiasat mengikut Seksyen 394 Kanun Keseksaan kerana melakukan samun hingga mendatangkan kecederaan.

Kes pukul rakan,2 pelajar sudah ditahan polis

PADAH memburukkan rakan, seorang remaja lelaki cedera di muka, kepala dan dada selepas ditendang dan ditumbuk dua rakan pelajar lelaki dalam pergaduhan di taman permainan di Taman Setia Indah, Johor Bahru pada petang semalam.

Ketua Polis Daerah Johor Bahru Selatan Asisten Komisioner Shahurinain Jais berkata, itu, mangsa berada di sebuah bengkel motosikal di Taman Setia Indah sebelum menerima panggilan telefon daripada rakannya.

Menurutnya, rakannya itu meminta mangsa yang berusia 15 tahun dari Bandar Jaya Putra berjumpanya di taman permainan berkenaan kira-kira 3.30 petang.

“Apabila tiba di tempat kejadian, mangsa bertemu rakannya dan seorang remaja lain masing-masing berusia 16 tahun yang masih bersekolah.

“Kemudiannya berlaku pertengkaran antara mereka bertiga sebelum dua rakannya itu menendang dan menumbuk muka, kepala dan dada mangsa sebelum beredar.

“Mangsa mengalami bengkak di kepala, mata, sakit mata dan muntah darah,” katanya dalam satu kenyataan, hari ini.

Menurutnya, mangsa…