Langkau ke kandungan utama

Catatan

Tunjukkan catatan dari Februari 19, 2012

Cucu tumbuk nenek hingga lebam

menyampaikan perasaannya melalui papan iklan.

BUTTERWORTH - Dalam usaha untuk meminta maaf dari isterinya, seorang artis grafik telah menyampaikan perasaannya dengan sepenuh hati melalui papan iklan.

Beliau menaruh harapan untuk memenangi hati isterinya semula selepas meninggalkan suaminya kerana salah faham.

Lelaki berusia 20-an, yang dikenali sebagai Ah Boy, telah meminta bantuan majikannya untuk meletakkan papan iklan bersaiz 6m x 7.5m di KM143.4 sebelah Prai, berhampiran dengan Lebuhraya Utara-Selatan di sini.

Ia terletak berhampiran pusat hiburan Auto City di Juru.

Papan iklan ersebut menunjukkan gambar pasangan tersebut, dipercayai telah diambil pada hari perkahwinan mereka, dan seorang gambar anak kecil.

Ia membawa empat mesej yang ditulis dalam bahasa Mandarin, dua perkataan yang berbunyi, "Sayang, saya cintakan awak" dan "Maafkanlah saya isteri ku, saya tahu saya bersalah dan saya telah membuat kesilapan."

Mesej yang lain, di dalam kotak berwarna merah jambu di bawah, berbunyi: "Tolong m…

Tikus raksasa sebesar anak kambing tertangkap di Fuzhou,

Tikus raksasa sebesar anak kambing tertangkap di Fuzhou, sebelah Selatan China. Ekornya saja panjangnya dua jengkal orang dewasa. Tikus itu memilki berat enam paun. Penangkap tikus itu yang hanya disebut namanya sebagai Pah Xian mengatakan berhasil menangkap tikus itu ketika dikepung oelh orang ramai.
Dia memperkirakan tikus itu spesies yang bernilai tinggi. Tikus itu melawan ketika ekornya ditangkap dan baru tenang setelah dipegang lehernya. “Tikus ini sebesar anak kambing,” katanya. Pejabat kehutanan China mengidentifikasikan tikus itu sebagai tikus bambu. Tapi petugas itu mengatakan masih perlu meneliti lebih lanjut. Tikus bambu China jarang ditemui berukuran lebih dari 10 inci. Tikus ini sering ditemukan di sebelah selatan China, utara Burma dan Vietnam.
Sementara tikus bambu Sumatera sering ditemukan di barat daya China Yunnan. Di semenanjung Malaysia tikus boleh membesar hingga panjangnya mencapai 30 inci termasuk ekor dan beratnya boleh mencapai lapan paun.
Tikus rak…

makann pelik..

Pernah dengar lagu nyanyian 'Jalil Hamid - Makan' tak..?? Antara lain lirik lagu tu ada sebut 'Orang kita makan macam-macam, tidak kira pagi petang siang malam'.. Hehe.. sebenarnya lagu tu nak menyatakan betapa mewah dan makmurnya negara kita ni sampaikan kalau negara lain rakyatnya ada yang mati kebulur tak makan, tapi kita lak mati sebab banyak makan. Tapi, untuk kali ni aku nak bawak korang melihat hidangan-hidangan pelik yang ada kat negara lain dan yang pasti, aku memang tak sanggup nak cuba walau di 'offer' macam mana sekalipun.. Tapi aku tak tahulah kalau korang sanggup lak mencuba hidangan yang kat bawah tu.. Huhuhu...
1. Escamoles
Ini adalah sejenis makanan yang diperbuat daripada larva semutbesar yang boleh dijumpai di sekitar akar-akar tumbuhan dan daun berduri di sekitar Mexico. Masyarakat Mexico menganggap ia adalah sejenis makanan yang enak dan juga digelar sebagai kaviar serangga.

2. Tikus
Kalau ada antara kita yang geli pada tikus, lain pulak halnya…

Catatan popular daripada blog ini

Kemaluan tersekat dalam lubang paip

Alat sulit tersekat dalam lubang paip

TANGKAK - Tindakan seorang remaja lelaki memasukkan alat sulitnya dalam lubang paip besi di kediamannya di sini mengundang padah apabila anggota tubuh itu gagal dikeluarkan dan tersekat selama lebih kurang sejam.

Ketua operasi dari Balai Bomba dan Penyelamat Tangkak, Pegawai Bomba Kanan II, Seniman Idris berkata, dalam kejadian jam 10 malam semalam, pihaknya menerima panggilan kecemasan berhubung insiden berkenaan dan bergegas ke kediaman mangsa.

Menurutnya, sebaik tiba, kami dapati mangsa berusia 16 tahun gagal mengeluarkan alat sulitnya yang telah tersekat di besi paip berkenaan.

“Besi sepanjang kira-kira enam inci dengan diameter bersaiz lima milimeter itu tidak lagi digunakan.

Bomba terpaksa bertindak memotong paip besi itu terlebih dahulu,” katanya ketika dihubungi.

Menurutnya lagi, selepas paip dipotong, alat sulit mangsa masih gagal dikeluarkan menyebabkan kes terpaksa dirujuk ke hospital.

“Dalam jam 10.40 malam, mangsa dibawa ke Hospital …

Video-Wanita Cedera disamun dan dipukul dalam lift MRT.

Seorang wanita dibelasah sehingga cedera sebelum disamun dalam sebuah lif di Stesen Transit Aliran Massa (MRT) Taman Mutiara, Cheras, Khamis lalu, mengikut lapor Harian Metro.  . .
Ketua Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Kuala Lumpur, Senior Asisten Komisioner Rusdi MOhd Isa berkata, kejadian itu berlaku pada jam 6.45 pagi ketika mangsa berusia 48 tahun itu berada di dalam lif.
.
. Suspek membelasah mangsa sehingga bengkak di dahi. Suspek mengambil beg tangan mangsa dan melarikan dompet mangsa yang mengandungi kad pengenalan, kad ATM dan wang tunai RM400.  . . Polis kini sedang giat mengesan suspek dan kes disiasat mengikut Seksyen 394 Kanun Keseksaan kerana melakukan samun hingga mendatangkan kecederaan.

Kes pukul rakan,2 pelajar sudah ditahan polis

PADAH memburukkan rakan, seorang remaja lelaki cedera di muka, kepala dan dada selepas ditendang dan ditumbuk dua rakan pelajar lelaki dalam pergaduhan di taman permainan di Taman Setia Indah, Johor Bahru pada petang semalam.

Ketua Polis Daerah Johor Bahru Selatan Asisten Komisioner Shahurinain Jais berkata, itu, mangsa berada di sebuah bengkel motosikal di Taman Setia Indah sebelum menerima panggilan telefon daripada rakannya.

Menurutnya, rakannya itu meminta mangsa yang berusia 15 tahun dari Bandar Jaya Putra berjumpanya di taman permainan berkenaan kira-kira 3.30 petang.

“Apabila tiba di tempat kejadian, mangsa bertemu rakannya dan seorang remaja lain masing-masing berusia 16 tahun yang masih bersekolah.

“Kemudiannya berlaku pertengkaran antara mereka bertiga sebelum dua rakannya itu menendang dan menumbuk muka, kepala dan dada mangsa sebelum beredar.

“Mangsa mengalami bengkak di kepala, mata, sakit mata dan muntah darah,” katanya dalam satu kenyataan, hari ini.

Menurutnya, mangsa…